روش استهلاک دوگانه (DDB)

تاریخ انتشار: 1398/01/11

روش کاهش ارزش تعرفه، یکی از دو روش معمول است که یک کسب و کار برای محاسبه هزینه یک دارایی طولانی مدت استفاده می کند. روش کاهش ارزش تعرفه، یک روش استهلاک سریع است که هر ساله در مقایسه با تخفیف مستقیم، دو برابر ارزش بنیاد دارایی است. فرمول این است:

ارزش خالص برای یک دوره = 2 × استهلاک مستقیم × درصد ارزش دفتری در آغاز دوره.

دو روش کاهش ارزش متعادل

محاسبه روش استهلاک با روش کاهش ارزش دو برابر (DDB)

طبق اصول حسابداری پذیرفته شده عمومی (GAAP) برای شرکت های دولتی، هزینه ها در دوره مشابه با درآمد حاصل از آن هزینه ها ثبت می شوند. بنابراین، هنگامی که یک شرکت دارایی گران قیمت را که برای سال‌های زیاد استفاده می شود، خریداری می کند، قیمت کل خرید را به عنوان هزینه های تجاری در سال خریداری نمی کند، بلکه قیمت آن را چندین سال کاهش می دهد.

برای مثال، فرض کنید یک کسب و کار یک کامیون 30،000 دلار خریداری کرده است که انتظار میرود 10 سال طول بکشد. پس از 10 سال، ارزش این کامیون 3000 دلار خواهد شد. تحت روش استهلاک مستقیم، شرکت مبلغ 2700 دلار در سال برای 10 سال (30،000 تا 3،000 دلار / 10) کسر می کند. با این حال، با استفاده از روش تعادلی دو برابر، 20٪ از 30،000 دلار (6000 دلار) در سال اول، 20 درصد از 24000 دلار (4800 دلار) در سال دوم (4800 دلار) و غیره کسر خواهد شد.

از آنجا که محاسبه استهلاک با استفاده از روش تعادل دوبرابر درابتدای شروع یک کسب و کار هزینه‌های کمتری در بر دارد ، استفاده از این روش با دارایی هایی که ارزش را به سرعت کاهش می دهد، منطقی است.

نرخ استهلاک

روش کاهش تعرفه نوعی روش تعادل نرخ است. روش تعادل کاهش یکی از دو روش استهلاک شتاب دهنده است و از یک نرخ استهلاک استفاده می کند که چندین روش نرخ خط مستقیم است. نرخ های استهلاک استفاده شده در روش تعادل کاهش می تواند 150٪، 200٪ (دو برابر) یا 250٪ از نرخ خط مستقیم باشد. هنگامی که نرخ استهلاک برای روش تعادل کاهش به عنوان دو برابر شدن نرخ مستقیم به صورت دوبعدی تنظیم می شود، روش متعادل کننده بر روی کاهش تعرفه‌ها موثراست. در طول فرایند استهلاک، میزان استهلاک دوگانه ثابت باقی می ماند و به مقدار بقیه کاهش می یابد که هر دوره استهلاک است.

تعادل ارزش کتاب کاهش می یابد

ارزش کتاب یک دارایی انباشته شده در ابتدای هر دوره استهلاک مبتنی بر ارزش دفتری دارایی در ابتدای دوره قبلی است و هزینه های استهلاک را برای دوره قبل کاهش می دهد. در نتیجه، ارزش کتاب یا مبنای استهلاک در طول زمان کاهش می یابد. تعادل ارزش کتاب در نهایت ب564ه پس انداز ارزش دارایی پس از آخرین دوره استهلاک کاهش می یابد. با این وجود، ممکن است هزینه نهایی به مقدار کمتر محدود شود تا ارزش را تخمین بزند.

The double declining balance depreciation (DDB) method is one of two common methods a business uses to account for the expense of a long-lived asset. The double declining balance depreciation method is an accelerated depreciationmethod that counts as an expense twice as much of the asset’s book value each year compared to straight-line depreciation.

Under the generally accepted accounting principles (GAAP) for public companies, expenses are recorded in the same period as the revenue that is earned as a result of those expenses. Thus, when a company purchases an expensive asset that will be used for many years, it does not deduct the entire purchase price as a business expense in the year of purchase but instead deducts the price over several years.

محاسبه استهلاک
DDB