حسابداری آنلاین بهترین راهکار برای دور کاری و گذر از شرایط اپیدمی کرونا

تاریخ انتشار: 1400/08/30

 حسابداری آنلاین بهترین راهکار برای دور کاری و گذر از شرایط اپیدمی کرونا

حسابداری آنلاین بهترین راهکار برای دور کاری و گذر از شرایط اپیدمی کرونا حسابداری ابری که به نام حسابداری آنلاین نیز شناخته می شود در واقع عملی مشابه پردازش ابری را انجام میدهد.ممکن است که شما نرم افزار حسابداری خود را بر روی سیستم محل کارتان نصب کنید، اما در منزل هم میتوانید از طریق دسترسی به اینترنت و بدون نیاز به نصب دوباره نرم افزار حسابداری، از طریق مرورگر وب، به برنامه حسابداری دسترسی داشته باشید. در حالی که حسابداری به طور سنتی در مقایسه با سایر بخش های بازرگانی از پذیرش فناوری عقب مانده است ، اکنون ابزارهای فنی به عنوان دستیاران نهایی جهت پیمودن بارهای کاری شدید شناخته می شوند. در حقیقت ، دلایلی وجود دارد که معتقد باشیم اتخاذ فن آوری جدید باعث می شود حسابداری در طول دوره کرونا،حداقل هزینه و استرس را برای ما به همراه خواهد داشت.   

مشاهده کنید : نرم افزار حسابداری فروشگاهی قیاس

  حسابداری آنلاین بهترین راهکار برای دور کاری و گذر از شرایط اپیدمی کرونا است؟ حتی قبل از COVID-19 ، 67٪ از شرکت ها اظهار داشتند که می خواهند روند حسابداری خود را به ابر منتقل کنند. با این حال ، وابستگی سنتی به فرآیندهای فیزیکی متمرکز بر پرونده های کاغذی و هارد دیسک ها ، بسیاری را نسبت به استفاده از ابر سبک و پویا بی میل می کرد. با این حال ، تغییر ناگهانی کار از خانه ناکارآمدی فوری در فرآیندهای مختلف حسابداری و ماهیت منسوخ آنها را نشان داد. فرایندهای قدیمی در معرض دید قرار گرفتند و ناکافی بودن آنها به اثبات رسید. در حال حاضر ، 54٪ از حسابداران می گویند که آنها از زمان شیوع به بیماری همه گیری کرونا ساعات طولانی تری کار می کنند و عدم آمادگی سیستم ها و روند کار آنها دلیل اصلی این امر است. فرایندهای دستی منسوخ ، مبتنی بر کاغذ و پیچیده نتوانستند همگام با روند پذیرش فناوری ، که رمز موفقیت در میان همه گیر است ، پیش بروند. به همین دلیل است که انتقال به ابر می تواند اکنون کار حسابداران را تسهیل کند در حالی که آنها را برای پس از COVID-19 در سال های آینده نیز آماده می کند.

 

مزایای استفاده از حسابداری آنلاین بهترین راهکار برای دور کاری در دوران کرونا چیست؟ سهولت استفاده ، درآمد بیشتر حسابداری آنلاین بهترین راهکار برای دور کاری در دوران کرونا،در این روش انتقال به ابر بلافاصله قابل اجرا است. نرم افزار حسابداری ابری توسط یک ارائه دهنده خدمات میزبانی می شود ، به این معنی که نیازی به صرف وقت برای نصب و نگهداری آن نیست. به روزرسانی ها به صورت خودکار برنامه ریزی می شوند و تیم های IT نگران تهیه نسخه پشتیبان از سیستم یا نصب مجدد آنها برای رفع اشکالات نیستند.   از آنجا که تمام داده ها به صورت متمرکز و آنلاین هستند ، همه اعضای تیم می توانند به آنها دسترسی داشته و از هرجایی روی آنها کار کنند. دیگر نیازی به اتکا به نقل و انتقالات دستی نیست که می تواند غیر قابل اعتماد ، کند ، ناامن باشد و جای خطایی ایجاد کند. علاوه بر این ، کار در شفافیت ابر ، اجازه دادن به کارمندان ارشد برای ردیابی و ردیابی حرکات اسناد ، همچنین کنترل و اجازه دسترسی به پرونده ها و رویه های مختلف از مزایای دیگر حسابداری آنلاین در دوران اپیدمی کرونا است.

کاهش کاغذ بازی ها: نرم افزار حسابداری همچنین مشکلات دفتر حساب دستی را کاهش می دهد. این میزان کاغذبازی را که باید انجام شود بسیار کاهش می دهد زیرا فاکتورهای بدون کاغذ را می توان به طور یکپارچه برای تایید اعضای تیم مسئول هدایت کرد. با به روزرسانی خودکار ، حسابداران نمای بهتری از فرآیند های خود به دست می آورند و می توانند کارهای تکراری مانند نوشتن چک ، تأمین امضا یا مهر زدن بر اسناد رسمی را با یک کلیک ساده یک دکمه انجام دهند.

ایمنی بیشتر: در حالی که راه حلهای ابری معمولاً ایمن در نظر گرفته می شوند ، شرکتها می توانند اقدامات اضافی را برای افزودن یک لایه امنیتی به داده های خود انجام دهند. با اطمینان از اینکه فقط افراد مجاز می توانند به سیستم ها دسترسی پیدا کنند و با استفاده از راه حل هایی مانند VPN که پروتکل های اینترنتی جداگانه را مخفی می کنند ، می توانند برای جلوگیری از مشکلات امنیتی سایبری احتمالی کار کنند.

سرعت: طبق گزارش McAfee ، 87٪ از شرکت ها با استفاده از زیرساخت های مبتنی بر ابر قادر به سرعت بخشیدن به فرآیند ها بوده اند. بنابراین ، تغییر به حسابداری ابری نباید فقط به عنوان یک موضوع زنده ماندن در طول بحران COVID-19 تلقی شود ، بلکه یک سرمایه گذاری قابل توجه برای آینده است. این نیز به این دلیل است که حسابداری ابری می تواند در نهایت زمینه ای برای پذیرش فن آوری های مخرب از جمله هوش مصنوعی ، یادگیری ماشین و تجزیه و تحلیل داده های بزرگ ایجاد کند  و در نتیجه باعث افزایش کارایی و رشد شود.  

انسجام و یکپارچگی: برای قرار دادن مزایای فوق در تعداد شرکتهایی که از حسابداری مبتنی بر ابر استفاده می کنند می توانند 15٪ درآمد بیشتری کسب کنند . با این حال ، قبل از شروع کار ، شرکت ها باید اطمینان حاصل کنند که از قبل زیرساخت دیجیتال خوبی دارند. به خصوص با کار از راه دور ، که در ماه های اخیر پذیرش گسترده ای دیده شده است ، شرکت ها باید اطمینان حاصل کنند که همه اعضای تیم به ابزارهای مورد نیاز برای کار دیجیتالی و همکاری موثر دسترسی دارند. هر سخت افزاری که حسابداران از آن استفاده می کنند باید با برنامه های تخصصی سازگار باشد ، از سرعت بالایی برخوردار باشد ، در برابر تهدیدات احتمالی سایبری محافظت شود و برای دسترسی بی نظیر کاربر بصورت ایمن تنظیم شود. این چارچوب پس از این نیاز به یک اتصال بهینه اینترنت است که می تواند اقدامات سختگیرانه تری مانند اجرای نرم افزار مبتنی بر ابر و شرکت در کنفرانس های ویدیویی را پشتیبانی کند.

دورکاری: کار از راه دور ارتباطات انسانی را از معادله خارج نمی کند ، اما ماهیت تعاملات آنها را تغییر می دهد. برای تسهیل انتقال ، شرکتها باید کل معماری دیجیتال خود را با راه حلهای دیگری که حسابداری مبتنی بر ابر را تکمیل می کنند ، تقویت کنند. اینها شامل ابزاری است که امکان ردیابی زمان ، مدیریت ایمیل ، افزایش بهره وری ، مدیریت پروژه و  مهمتر از همه  ارتباطات را فراهم می کند.

سخن آخر: مزایای نرم افزار آنلاین حسابداری ، همراه با فشارهای ناشی از COVID-19 ، حاکی از آن است که هیچ زمان بهتری نسبت به الان برای انتقال به ابر نبوده است. جدای از پیشرفتهای فوری مانند سطح استرس پایین در بین حسابداران ، این فناوری با تبدیل شدن به سنگ بنای واقعی نوآوری در یک سازمان قدرت انتقال فرآیندهای شرکت را دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد حسابداری ابری قیاس (کلیک کنید) استفاده بفرمائید. تجربیات و نظرات با ارزش خود در این زمینه را با ما به اشتراک بگذارید،صمیمانه منتظر کامنت های با ارزش شما هستیم.

حسابداری آنلاین بهترین راهکار برای دور کاری و گذر از شرایط اپیدمی کرونا