درآمد هر کاربر RPU

تاریخ انتشار: 1397/12/19

درآمد هر کاربر RPU

درآمد هر کاربر RPU نسبتی است که برای بیان درآمد حاصل از یک شرکت بر اساس یک کاربر استفاده می شود. این اغلب توسط شرکت هایی تولید می شود که از طریق فروش خدمات اشتراکی درآمد کسب می کنند و برای اندازه گیری میزان استفاده از محصول در کل پایه مشتری استفاده می شود. سایت های رسانه های اجتماعی که اجازه دسترسی آزاد را نیز می دهند از درآمد هر یک از کاربران استفاده می کنند. از آنجاییکه سایت های رسانه‌های اجتماعی رایگان از طریق فروش تبلیغاتی درآمد کسب می کنند، کاربران با ترافیک بیشتری در سایت‌هایشان برابرند که درآمد بیشتری از فضای تبلیغاتی دارند. نظارت بر استفاده از مشتری و درآمد هر کاربر یک تست لیکومتری سریع برای این شرکت ها است تا با سلامت مالی خود ارتباط برقرار کنند.

درآمد به ازای هر کاربر با استفاده از درآمد کلی و تقسیم بر تعداد کل کاربران محاسبه می شود:
فرمول برای محاسبه درآمد در هر کاربر RPU

درآمد هر کاربر

درآمد هر کاربر RPU عمدتا توسط ارائه دهندگان خدمات مانند ارائه دهندگان تلفن، شرکت های کابل و ارائه دهندگان اینترنت استفاده می شود. این معیار به شرکت ها کمک می کند تا کمبودها را بیابند و برنامه های راهبردی برای رشد را برنامه ریزی کنند. بررسی و نظارت بر تغییرات درآمد به ازای هر کاربر، همچنین به شرکت کمک می کند که کدام محصول یا خطوط سرویس بیشترین درآمد را برای هر مشتری تولید کند و بنابراین، روابط مشتری مهم ترین است.

درآمد در هر کاربر RPU

مثال فرمول درآمد در هر کاربر (RPU)

به عنوان مثال، XYZ Global سرویس اینترنتی را به فروش می رساند. این دارای نقاط مختلف قیمت بر اساس سرعت خدمات و همچنین روترهای بی سیم را برای یک بار هزینه و یا هزینه اجاره ماهانه فروخته است. با استفاده از درآمد هر کاربر نسبت به پیگیری مناطق سودآور خود و ارائه خدمات افزایش یافته به مشتریان با ارزش ترین خود، افزایش نگه داشتن مشتری و بهبود رشد درآمد سالانه بیش از سال استفاده می کند.

چرا ARPU مفید است؟

چند دلیل برای محاسبه ARPU می تواند به کسب و کار شما کمک کند: می توان آن را در مقایسه با شرکت های مشابه برای تعیین اینکه کدام شرکت بهتر از تولید درآمد از کاربران آن استفاده می شود استفاده می شود. ARPU در یک خلاء تمام داستان را نمی گوید، اینکه سودآور شرکت نیز بسیار وابسته به حاشیه ای است که این شرکت از کاربرانش می سازد.

درآمد در هر کاربر RPU

ARPU یک اندازه گیری طولانی مدت است که برای مدیریت و تحلیلگران مفید است. با این حال، یک نقد رایج این است که اطلاعات دقیق در مورد پایگاه کاربر ارائه نمی دهد. این تنها اندازه گیری سطح کلان است. به عنوان مثال، بطور مثال در فیس بوک، ممکن است ده ها یا صدها میلیون نفر که به عنوان کاربران ثبت نام کرده اند وجود داشته باشد، اما فقط به ندرت در پلتفرم مشغول به فعالیت هستند یا شاید در کل. شکل واقعی ARPU می تواند تحریف شود.

درآمد هر کاربر
RPU