دانلود نرم افزار پیمانکاری ساختمان

تاریخ انتشار: 1399/08/12

نرم افزار پیمانکاری ساختمان 

یکی از دغدغه‌های اصلی اشخاص و مهندسانی که دارای پروژه های ساختمانی و پیمانکاری متعدد هستند، مدیریت مالی و اجرایی در پروژه‌ها است. برای اشخاصی که در صنف ساختمان سازی مشغول به فعالیت هستند، بسیار مهم و حیاتی است تا وضعیت پروژه‌ها و قرارداد‌ها، میزان گردش مالی در هر پروژه و تمامی هزینه‌های دربرگیرنده و جانبی پروژه‌ها را ثبت نمایند.

حسابداری پیمانکاری چیست؟

حسابداری پیمانکاری عبارت است از تمام امور مالی که در شرکت حسابداری باید برای تمام پروژه‌ها دسته‌بندی و ارائه شود. شرکت‌های پیمانکاری، مجموعه‌های تخصصی و باتجربه هستند که خدمات خود را در حوزه پروژه‌های ساخت و ساز و پروژه‌های عمرانی ارائه می‌دهند. مسئولیت این چنین شرکت‌هایی بسته به حجم پروژه، از مقدار کم حجم با حجم متوسط و فعالیت انبوه و عظیم دسته‌بندی می‌شود.

بسته به اینکه پروژه‌های پیمانکاری در چه موقعیتی اجرا می‌شوند و شرکت پیمانکاری چه تعداد نیرو در اختیار می‌گیرد، مسئله حسابداری پیمانکاری باید متفاوت، برنامه‌ریزی شود.

چرا استفاده از نرم افزار پیمانکاری اهمیت دارد؟

تمام عملیات پیمانکاری در پروژه‌های مختلف براساس قراردادهای پیمانکاری انجام می‌شوند. در کلام دیگر، قرارداد پیمانکاری، یک سند رسمی و معتبر است که میان کارفرما و پیمانکار منعقد می‌شود. در این مدل قراردادها، یک سری مسئولیت‌ها و تعهداتی برای کارفرما در نظر گرفته می‌شود و همچنین پیمانکار نیز باید مسئولیت اجرای تمام پروژه را بدون کاستی و نقص برعهده ‌بگیرد. به این ترتیب، این تعریف ضرورت استفاده از حسابداری پیمانکاری را بیش از پیش مشخص می‌کند.

قراردادهای پیمانکاری میان کارفرما و شرکت پیمانکاری به انواع مختلف دسته‌بندی می‌شوند. توضیح هر یک از این قراردادها از موضوع این بحث خارج است؛ اما هر کدام تعریف خاص خود را دارند و یک سری مسئولیت‌ها یا تعهداتی را برای پیمانکار معرفی می‌کنند.

یکی از مواردیکه ضرورت حسابداری پیمانکاری را در قراردادها آشکار می‌سازد، مدیریت بهتر هزینه‌ها است. در قراردادهای پیمانکاری، یک قیمت کلی برای پروژه مطرح می‌شود، اما این به معنای پایان کار نیست!

همانطور که می‌دانید زمانیکه یک پروژه پیمانکاری آغاز می‌شود، ممکن است بسیاری از هزینه‌های ناخواسته در میان پروژه به شرکت پیمانکار تحمیل شود. به این هزینه‌ها، هزینه‌های جانبی گفته می‌شود؛ اگر چه در تعهدات پیمانکار قرار دارند اما برای آن‌ها معمولاً یک ضمانت‌نامه در متن قرارداد در نظر گرفته شده است.

اعداد و ارقام هزینه‌های متفرقه در قراردادهای پیمانکاری دقیقاً مشخص نیستند، بنابراین لازم است این هزینه‌ها در میان کار به صورت گزارش‌های دوره‌ای به کارفرما ارائه شود. همین امر ضرورت استفاده از نرم افزارهای حسابداری پیمانکاری را  توجیه می‌کند.

مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری شرکت های پیمانکاری چیست؟

امکان تعریف پروژهای متفاوت با عنوان مرکز هزینه و درآمد

می توان با بهره گیری از امکان مرکز هزینه و درآمد در نرم افزار هلو پروژه های مختلف شرکت های پیمانکاری را تعریف و سندهای مرتبط با این پروژه ها را به مرکز هزینه و درآمد تعریف شده ارتباط داد.

با توجه به اینکه شرکت های پیمانکاری کالاهای مرتبط با پروژه را خرید و در پروژه های خود استفاده می نمایند می توان با استفاده از فاکتور خرید در نرم افزار کالاها را وارد انبار نموده و کالایی را که در پروژه استفاده می شود با استفاده از فاکتور خروجی با سرفصل خاص با نام پروژه مورد نظر از انبار خارج نمود.

صدور سند حسابداری به دو صورت اتوماتیک و غیر اتوماتیک

امکان تهیه گزارش صورت هزینه و درآمد به تفکیک پروژه ها

امکان تهیه گزارش از مرکز هزینه و درامد به تفکیک سرفصل ها

اعلام سررسید و مدیریت چک های دریافتی و پرداختی

ارسال پیامک های تبلیغاتی ، مناسبتی و مانده حساب  طرف حساب ها، به همراه یادآوری سررسید چک

نمایش گزارش سود در بازه های زمانی متفاوت، بدهکار و بستانکاری اشخاص گزارش دفاتر حسابداری و تراز های مختلف ، مرور حساب ها وگزارشات فصلی جهت ارائه به دارایی به همراه گزارشات متنوع و جامع

راهنمای خرید و دانلود نرم افزار پیمانکاری ساختمان:

اگر یک بررسی مختصر در اینترنت کنید متوجه خواهید شد اکثر پیشنهادات دانلود نرم افزار پیمانکاری ساختمان با متدهای قدیمی وجود دارند و با تغییرات و استاندادهای جدید حسابداری طراحی و بروزرسانی نشده اند.

در حالی که بسیاری از کسب و کارها به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده اند و تمایل دارند با کمترین هزینه امور مالی خود از جمله مدیریت خرید و فروش ها، انبار، دریافت و پرداخت ها را کنترل و بهینه کنند و این نرم افزارها نمی تواند،امکانات مورد نیاز آن ها را فراهم کند،پس در هنگام خرید،دقت کنید،نرم افزار مورد نظر این امکانات را داشته باشد:

 محاسبه و ثبت ارزش افزوده - تعریف حساب بانکی و انبار - گزارشات و نمودارهای متنوع عملیات روزانه، ماهانه و سالانه - ثبت روزانه دریافت و پرداخت ها - تعریف نامحدود اشخاص، هزینه و درآمد و ...

تجزیه و تحلیل سود و زیان های مالی شرکت

برآورد هزینه های ساخت

قرداد پیمانکاری ساختمان

قرارداد مشارکت کنندگان در ساختمان سازی و....

دانلود نرم افزار پیمانکاری ساختمان

Estimator 2.0 یک بسته نرم افزاری پیشرفته حسابداری پروژه است که می تواند یک راه حل ارزشمند برای صاحبان مشاغل و پیمانکاران باشد. نرم افزار مدیریت و حسابداری پروژه Estimator به صورت  رایگان برای استفاده حرفه ای در زمینه   برآورد هزینه و به دست آوردن اطلاعات دقیق صورتحساب استفاده می شود.

این نرم افزار رابط کاربری بسیار ساده ای دارد و شما به راحتی می توانید از آن استفاده کنید.

طراحان این برنامه، ادعا می کنند که کاربران با استفاده از آن می توانند هزینه های پروژه خود را تا 30 درصد کاهش دهند.

 ثبت سفارشات خرید ،

برآورد هزینه های کارگری ،

برآورد دقیق قیمت و هزینه های برای استفاده در مناقصه ها

شخصی سازی گزارشات

 و .. به پیمانکاران کمک می کند که نمای کلی دقیق تری از هزینه های مربوط به یک پروژه خاص را تعیین کنند.

این نرم افزار قابل اجرا ونصب بر روی ویندوز می باشد و با رابط کاربری ساده ای که دارد به راحتی می توانید کار کردن،با آن را یاد بگیرید.

نقاط قوت

این نرم افزار قابلیت های ویژه ای برای تهیه انواع صورتحساب ها را دارد.

این نرم افزار را بر روی تمام نسخه های ویندوز می توانید به راحتی با چند کلیک نصب کنید.

نقاط ضعف

نداشتن پشتیانی آنلاین

کار کردن با آن،برای مبتدیان در ابتدا ممکن است کمی مشکل باشد.اما با مطالعه راهنمای برنامه اطلاعات بیشتری در مورد نحوه کار با برنامه خواهید داشت.

دانلود نرم افزار پیمانکاری ساختمان