دارایی کسب و کار

تاریخ انتشار: 1398/01/07

دارایی کسب و کار شامل بسیاری از دسته بندی ها مانند وسایل نقلیه، املاک و مستغلات، کامپیوتر، مبلمان اداری و سایر وسایل است و در ترازنامه شرکت به عنوان اقلام مالکیت ذکر شده اند و اکثر آنها می توانند در بخش سال خرید درج شوند.

دارایی های تجاری متفاوت از هزینه های کسب و کار است که به سادگی کسر می شوند؛ به همین ترتیب، دارایی های کسب و کار بلند مدت، مانند املاک و مستغلات، متفاوت از دارایی های فعلی مانند بدهی ها هستند.

یک دارایی کسب و کار یک قطعه از اموال یا تجهیزات است که به طور انحصاری یا عمدتا برای استفاده تجاری خریداری شده است. دسته های مختلف دارایی ها شامل فعلی و غیر جاری، کوتاه مدت و بلند مدت، عملیاتی و سرمایه، و ملموس و نامحسوس وجود دارد. دارایی های کسب و کار به صورت تفصیلی ارزیابی می شوند و در صورتحساب موجود می باشند که می تواند در گزارش سالیانه شرکت مشاهده شود. دارایی های تجاری در ترازنامه در قیمت تاریخی و نه ارزش بازار فهرست شده اند.

دارایی کسب و کار

انواع دارایی های کسب و کار و دسته بندی ها

مدیریت دارایی های تجاری، مسلما یکی از مهمترین مشاغل مدیریت شرکت است. به همین ترتیب، حسابداری این دارایی ها برای موفقیت تجاری حیاتی است. دارایی ها در ترازنامه به ترتیب نقدینگی ذکر شده اند. دارایی های بلند مدت یا غیر فعال در زیر دارایی های فعلی ذکر شده اند.

دارایی کسب و کار به دو بخش در ترازنامه تقسیم می شوند: دارایی های فعلی و دارایی های غیر فعال. دارایی های کنونی دارایی های تجاری هستند که طی یک سال به صورت نقدی تبدیل می شوند، مانند پول نقد، اوراق بهادار قابل فروش، حساب های دریافتنی و موجودی. این دارایی ها ممکن است برای مدت کوتاهی ارزش داشته باشند اما هنوز به عنوان دارایی های تجاری مورد استفاده قرار می گیرند. دارایی های غیرمستقیم یا دارایی های بلند مدت دارایی هایی هستند که انتظار می رود ارزش آن بیش از یک سال باشد. به عبارت دیگر، این شرکت قصد ندارد در سال جاری به فروش و یا تبدیل دیگر این دارایی ها متعهد شود. دارایی های غیر دارایی به طور کلی به عنوان دارایی های سرمایه گذاری به حساب می آیند زیرا هزینه ها در طول عمر دارایی در فرآیندی به نام استهلاک به حساب می آیند این شامل دارایی هایی مانند اموال، ساختمان ها و تجهیزات می شود.

دارایی کسب و کار

استهلاک دارایی های تجاری

دارایی های مادی و یا فیزیکی از بین می روند، در حالی که دارایی کسب و کار، نامشهود می شوند. دارایی های تجاری نامتجانس شامل دارایی هایی مانند حسن نیت، نام تجاری، اختراع و نرم افزار می باشد. روش استفاده شده برای محاسبه هزینه استهلاک بسیار شبیه آن است که برای استهلاک باشد. تفاوت بین هزینه دارایی و ارزش رستگاری بر اساس عمر مفید دارایی تقسیم می شود. اگر یک کامیون عمر مفید 10 ساله داشته باشد، هزینه 100،000 دلار و ارزش سالیانه 10،000 دلار، هزینه استهلاک به مبلغ 100000 دلار به ازای 10،000 دلار تقسیم بر 10 یا 9000 دلار در سال محاسبه می شود. به عبارت دیگر، به جای خالی کردن کل مبلغ دارایی، دارایی های کسب و کار سرمایه دار تنها با کسری از هزینه کامل هر ساله هزینه می شود.

Business assets span many categories, such as vehicles, real estate, computers, office furniture and other fixtures, and they are listed on the firm's balance sheet as items of ownership, and most can be written off and either depreciated or expensed under in the year of purchase.

Business assets are different from business expenses, which are simply deducted; likewise, long-term business assets, such as real estate, are different from current assets such as receivables.

دارایی کسب و کار