دارایی ریسک

تاریخ انتشار: 1397/11/06

دارایی ریسک، دارایی هایی هستند که بدون ریسک، آزاد نیستند. آنها عنصر خطر را حمل می کنند. این اصطلاح به طور کلی به هر گونه امنیت یا ابزار مالی مانند سهام، کالاها، اوراق قرضه با عملکرد بالا و سایر محصولات مالی اشاره دارد که احتمالا در قیمت ها نوسان دارند.
املاک (املاک و مستغلات) و ارز، که به نوسان قیمت بستگی دارند، نیز به عنوان دارایی های خطر طبقه بندی می شوند.

دارایی خطر، هر دارایی است که دارای درجه ای از خطر است. دارایی ریسک عموما به دارایی هایی اطلاق می شود که به میزان قابل توجهی از نوسانات قیمت مانند سهام، کالاها، اوراق قرضه با ارزش بالا، املاک و مستغلات و ارزها اشاره دارد. به طور خاص در زمینه بانکی، دارایی خطر به دارایی متعلق به یک بانک یا موسسه مالی می پردازد که ارزش آن ممکن است به علت تغییرات نرخ بهره، کیفیت اعتبار، ریسک بازپرداخت و غیره تغییر کند. این اصطلاح همچنین ممکن است به سرمایه یک شرکت مالی و یا نزدیک به ورشکسته شدن اطلاق شود، زیرا ادعاهای سهامداران آن کمتر از سهام داران اوراق قرضه و دیگر وام دهندگان شرکت است.

دارایی ریسک

بعضی از دارایی ها، مانند اوراق قرضه، خطر بیشتری نسبت به دیگران دارند، مانند اوراق قرضه نقدی یا اوراق بهادار دولتی. از آنجایی که انواع مختلف دارایی ها دارای پروفایل های خطر مختلف هستند، دارایی های ارزش گذاری با توجه به سطح ریسک آنها در ابتدا برای دارایی هایی که کمتر از حد خطرناک است، با اجازه دادن به بانک ها برای تخفیف دارایی های پایین تر، تنظیم می شود. در اساسی ترین نرم افزار، بدهی های دولتی به 0٪ "وزن ریسک" مجاز است، یعنی از کل دارایی ها برای محاسبه CAR محاسبه می شود.

اشتیاق سرمایه گذاران برای دارایی های خطرناک با گذشت زمان قابل تغییر است. سال های 2003 تا 2007 یکی از دوره های ریسک پذیری بزرگ بود، زیرا تقاضای سرمایه گذار بطور گسترده موجب افزایش قیمت بیشتر دارایی های مربوط به ریسک بیش از حد متوسط ​​شد، از جمله کالاها، بازارهای نوظهور، اوراق بهادار تحت حمایت وام مسکن، و همچنین ارزهای صادرات کالا.

اقتصاددانان و سرمایه گذاران متخصص می گویند که تمام زمینه های درآمد ثابت، به استثنای اوراق قرضه مستقل با کیفیت بالا مانند خزانه داری، شامل دارایی های خطرناک در نظر گرفته می شود.

چگونه دارایی های ریسک می توانند یک نمونه کارها را تحت تاثیر قرار دهند:

یک دوره افزایش و پس از آن کاهش ارزش اوراق قرضه غیرقانونی، نمونه دیگری از دارایی خطر است که نوسانات بازار را نشان می دهد. پس از گذراندن دوره های نقدی مانند Bitcoin، استفاده از تراکنش ها، از جمله در بازار "darknet" افزایش یافت، ارزش آنها رشد سریع را دید. موسسات مالی سنتی به زودی به دنبال کشف تکنولوژی زیربنای محوری که اعتبارات معاملات اوراق بهادار را افزایش می دهد و توجه کلی متمرکز بر دارایی های دیجیتال افزایش می یابد.

سرمایه گذاران پیشین در cryptocurrency دیدند که سود قابل ملاحظه و سایر سهامداران دنباله رو گاهی اوقات با درک های مختلف از خطرات بالقوه و با سرمایه گذاری به دنبال ایجاد ثروت هستند. برای دیدن بازده سریع سرمایه گذاری های خود، به جذب سرمایه گذاران جدید ادامه می دهد، که به عنوان "تغییر یافته" شناخته شده است. ترکیبی از عوامل که از اواخر سال 2017 شروع شده و تا سال 2018 ادامه یافت منجر به کاهش ناگهانی ارزش شد که نه تنها سود، بلکه ارزش کل برخی سرمایه گذاری ها را در رمزنگاری ارز پاک کرد.

دارایی ریسک