حساب پس انداز

تاریخ انتشار: 1397/08/27

حساب پس انداز یک حساب سپرده بهره است که در یک بانک یا یک موسسه مالی دیگر وجود دارد، که نرخ بهره متوسط ​​را فراهم می کند. مؤسسات مالی می توانند تعداد دفعاتی را که می توانید هر ماه از حساب سپرده خود بپردازید را محدود کنند. آنها همچنین ممکن است هزینه های خود را بپردازند، مگر اینکه توافق ماهانه معینی را در حساب داشته باشید. در اغلب موارد، بانک ها چک با حساب پس انداز ارائه نمی کنند.

حساب های پس انداز به طور کلی برای نگه داشتن پولی که شما قصد ندارید برای هزینه های روزانه یا منظم استفاده کنید، باز است. حساب های پس انداز از چک کردن حساب ها متفاوت است که به شما اجازه می دهد برای چک کردن و استفاده از بدهی الکترونیکی برای دسترسی به وجوه خود، آن را چک کنید. همچنین حساب های پس انداز - بر خلاف چک کردن حساب ها - به طور معمول دارای محدودیت هایی در تعداد برداشت ها یا معاملاتی که ممکن است در هر ماه ایجاد کنید.

حساب پس انداز

چه مقدار پول باید در حساب پس انداز خود داشته باشید؟

به عنوان یک قاعده کلی، مشاوران مالی توصیه می کنند که به اندازه کافی صرفه جویی کنید تا مبلغ اوراق بهادار حداقل سه تا شش ماه را سپری کند. از آنجا که نقدینگی یک حساب پس انداز می تواند به سرعت و به راحتی به آن پول دسترسی پیدا کند. در حالی که برخی تحلیل گران توصیه می کنند پول بیشتر در حساب پس انداز خود نگه دارید، اکثر فکر می کنند که پول اضافی باید در حساب های سودمند بالاتر قرار داده شود و یا برای پرداخت بدهی ها با نرخ بهره بیشتر استفاده شود. ولی این را درنظر داشته باشید که بی کار شدن از کار، بیماری نابهنگام و از این قبیل امور نیز ممکن است در زندگی هر شخص رخ دهد.

چگونه حساب های پس انداز کار می کنند

برای راه اندازی یک حساب پس انداز، از بانک یا موسسه مالی خود بازدید کنید یا یک حساب کاربری را آنلاین از طریق یک وب سایت بانک تنظیم کنید. شما می توانید سپرده ها را بر روی شمارنده ایجاد کنید، انتقال خودکار از حساب چک خود را انجام دهید یا بخشی از چک خود را به صورت خودکار در حساب پس انداز خود ذخیره کنید. برای اخذ مالیات، می توانید از یک شعبه محلی بازدید کنید، یک حساب دیگر را از طریق اینترنت انتقال دهید یا از دستگاه خودپرداز (ATM) استفاده کنید.

 

حساب پس انداز