حسابرسی دیجیتال

تاریخ انتشار: 1397/07/23

برنامه اجرایی حسابرسی دیجیتال اولین برنامه برای حسابرسان مالی است. که شکاف بین دنیای حسابرسی مالی و حسابرسی IT را گسترش می دهد و شما را قادر می سازد تا در آینده به طور موثر و با موفقیت عمل کنید، که عمدتا به دلیل پیشرفت های تکنولوژیکی است.

IT همه چیز را تحت تاثیر قرار می دهد

در دنیای اقتصادی ما، فناوری اطلاعات اکنون تقریبا در هر بخش تاثیر می گذارد. سازمان ها در حال تلاش برای ایجاد، اجرا و کنترل محیط های دیجیتال پویا و انطباقی برای اطمینان از حضور دیجیتال خود، تجدید مدل های کسب و کار خود و بازاریابی در راه های جدید، به طور مثبت بر تجربه مشتری تاثیر می گذارد. آنها به طور فعال خدمات انحصاری و راه حل های مبتنی بر فن آوری های مدرن مانند رایانه های ابر و داده های بزرگ را دنبال می کنند.

چالش های حسابرسی

سازمان های چالشی حسابرسی که با سطوح مختلف دسترسی به زیرساخت های حیاتی و جغرافیایی گسترش یافته و منابع اصلی معمولا به اشخاص ثالث ارایه می شود، مواجه می شوند. این امر آنها را در معرض خطرات بالقوه جدی انسانی یا فعالیت های مخرب و حتی جنایی با پیامدهای ناخواسته و یا ویرانگر قرار می دهد. تاثیر احتمالی می تواند لحظه ای و آشکار یا بسیار ظریف باشد، که باعث خرابی سیستم های فناوری اطلاعات یا تخریب زیرساخت های حیاتی می شود.

این چالش ها باعث می شود حسابرسان مالی در صورت عدم استقرار فن آوری های جدید پذیرفته شوند. دیگر کافی نیست که فقط برای حسابرسی صورتهای مالی ارائه دهیم. در حال حاضر شما باید یک حسابدار آینده نگر(حسابداری و امور مالی حرفه ای و شریک قابل اعتماد اعضای هیئت مدیره دیجیتال ) باشید.

حسابرسی دیجیتال

چگونه برای حسابرسی در دنیای دیجیتال بزرگ داده آماده شویم؟

تغییرات سریع در فناوری واقعیت محیط کسب و کار فعلی است. این تغییرات علاوه بر تأثیرگذاری در انجام کارها، چالش های جدیدی را برای حسابرسان ایجاد می کند.

اینترنت، محاسبات ابری و استفاده فراگیر از دستگاه های تلفن همراه، حسابرسان را قادر می سازد تا در یک محیط به یکدیگر متصل شوند.

تجدیدنظر حسابرسی در جهان، که توسط نیروی کار، تکنولوژی در حال توسعه  کمیته اجرایی خدمات تضمین AICPA (ASEC) منتشر شده است. فناوری می تواند برای تبدیل حسابرسی و بهبود اثربخشی ممیزی استفاده شود.

این حرفه برای دستیابی به "جهش کوانتومی" به جای استفاده از فناوری اطلاعات برای برنامه ریزی حسابرسی و برنامه ریزی های مرسوم، به بازنویسی فرایندهای حسابرسی با استفاده از تکنولوژی روز، نیاز دارد.

استانداردهای حسابرسی موجود چارچوب روش های حسابرسی هستند باید اصلاح شوند، تا مفاهیم داده های بزرگ و "حسابرسی مستمر" را در نظر بگیرند و حسابرسان را تشویق کنند تا از فن آوری هایی استفاده کنند که اطمینان بیش از حد لازم را فراهم می کنند.

هر حسابرسی شامل موارد زیر است:

تجزیه و تحلیل ترافیک و مقایسه

لینک های برتر و امکانات تبدیل

بازاریابی ایمیل و استراتژی های ردیابی

رتبه بندی جستجوگرها، استراتژی و تحلیل رقابتی

تجزیه و تحلیل و استراتژی رسانه های اجتماعی

آزمایش حسابرسی مستمر و گزارشگری، تغییرات قابل توجهی در رویکرد حسابرسی مورد نیاز است تا از محیط جدید استفاده کنند.

"این حرفه هنوز خیلی با Data Big انجام نمی شود." "اما منابع و شواهد به طرز چشمگیری تغییر کرده اند هیچ راهی وجود ندارد که این حرفه از آن استفاده نکند. پیش بینی سخت تر این است که این تغییر اتفاق بیفتد. ... این تغییر یک شبه اتفاق نخواهد افتاد، بلکه بیشتر و به طور تکاملی صورت خواهد گرفت و تغییرات در فعالیت حسابرسی همچنان ادامه خواهد یافت، به این دلیل که فرآیندهای شرکت تغییر می کنند. "

از طریق ابتکار کیفیت حسابرسی پیشرفته EAQ، AICPA تلاش می کند که حرفه را به سمت استفاده از تکنولوژی های جدید و روش های حسابرسی جدید ترغیب نماید تا حسابرسان اطمینان بیشتری را ارائه دهند و حسابرسی ها را به موقع و مناسب تر انجام دهند.

پیشرفت در علوم داده می تواند برای انجام ممیزی های موثرتر و ارائه اشکال جدید شواهد حسابرسی اعمال شود. روش تجزیه و تحلیل داده های حسابرسی (ADA) می تواند در برنامه ریزی و روش های حسابرسی برای شناسایی و ارزیابی ریسک از طریق تجزیه و تحلیل داده ها جهت شناسایی الگوها، همبستگی ها و نوسانات مدل ها استفاده شود. با توجه به این روش ها حسابرسان می توانند بینش جدیدی در مورد نهاد و محیط ریسک آن و بهبود کیفیت روش های تحلیلی در همه مراحل ممیزی را به حساب آورند. فناوری اجازه ایجاد داده های بزرگ را می دهد که می توانند مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرند تا اطلاعات حسابرسان در مورد معاملات و توازن های اساسی حساب های مالی بهبود یابد. این می تواند به آنها کمک کند تا شواهد بهتر برای نظرات حسابرسی خود را بدست آورند و عوامل اساسی اصلاحیه ها، تقلب و مسائل مربوط به مشارکت را درک کنند.

در حالی که تکنولوژی می تواند برای دستیابی به همان میزان اطمینان به صورت موثر تر با هزینه های پایین تر مورد استفاده قرار گیرد، مزیت بیشتری برای دستیابی به سطح بالایی از اطمینان با هزینه مشابه خواهد بود که منجر به کیفیت بهتر حسابرسی برای مشتریان و سرمایه گذاران و کاهش ریسک حسابرسی و مسئولیت آن است. 

فناوری به طور مستمر و یا مکرر با نظارت بر معاملات توسط حسابرسان خارجی اجازه می دهد حسابرسان از طریق توانایی گسترش کارهای حسابرسی در طول سال، نه تنها در طول «فصل شلوغ»، مسائل بالقوه را زودتر شناسایی و توانایی تغییر طرح های ممیزی در پاسخ، سود ببرند. شرکت ها می توانند از کیفیت حسابرسی بهتر و خدمات مشتری بهره مند شوند. گزارش های مداوم و دسترسی به اطلاعات مالی در اینترنت جایگزین صدور صورتحساب صورتهای مالی می شود، که ممکن است منجر به الزام تضمین حسابرسی پیوسته شود.

 

حسابرسی بازاریابی