حسابداری هزینه برای ضایعات

تاریخ انتشار: 1397/09/01

حسابداری هزینه برای ضایعات

در دنیای کامل حسابداری هزینه، هیچ زباله ای در تولید و خرده فروشی وجود ندارد. با این حال، در دنیای واقعی، بعضی از مواد ناقص هستند، برخی از محصولات اشتباه ساخته می شوند و اقلام خریداری شده برای فروش خرده فروشی شکسته می شوند.

حسابداری هزینه

زمان بازرسی را در نظر بگیرید. در حالت ایده آل واحدها باید در هر مرحله از فرایند تولید بررسی شوند. حسابداران هزینه فرض می کنند که خرابکاری در مرحله تکمیل اتفاق می افتد و این زمانی است که کالاها بازرسی می شوند. بنابراین، برای مثال، اگر شرکت شما 200،000 کوکی روزانه را بپیماید، نقطه بازرسی زمانی است که کوکی ها از اجاق خارج می شوند. سپس واضح است که هر گونه خرابکاری در بخش پخت رخ داده است.

 ضایعات در حسابداری هزینه

اصل تطبیق (یک اصل حسابداری اساسی) با هزینه های تولید محصول همراه با درآمد حاصل از فروش آن منطبق است. مشکل هزینه های خرابکاری و ضایعات این است که شما نمی توانید به طور مستقیم آن را با محصولی که فروخته اید ردیابی کنید.

فساد و ضایعات هزینه های ساخت یک واحد تکمیل نمی شود. همین طور، واحدهای فروش شما باید برخی از این هزینه ها را جذب کنند. بنابراین هرچیز فواید و ضایعات به طور مستقیم به واحدهای پایان ناپذیر ارتباط ندارد، آنها به طور غیرمستقیم ارتباط دارند.

 

شما ممکن است قادر به فروش ضایعات به عنوان چیز دیگری _ یک محصول متفاوت با ارزش فروش پایین تر است_ نباشید. به عنوان مثال، پردازنده های گوشت گاو (همچنین به عنوان کشتارگاه ها شناخته می شود) هر قطعه قابل استفاده و قابل خوراک می باشد یا نه، به یک گیاه رندر می فروشد. این تصمیم به شما اجازه می دهد درآمد حاصل از روند تولید خود را افزایش دهید.

حتی اگر درآمد اضافی عالی باشد، درآمد حاصل از ضایعات، درآمد حاصل از محصول اولیه نیست. آنها تولید می کنند تا درآمد ضایعات تولید کنند.

یک لباس ممکن است  جنس پارچه خوب و یا نوع دوخت خوبی نداشته باشد ولی با این حال، این لباس قابل پوشیدن است. خرده های نان فروخته شده روزانه در یک نانوایی هنوز هم خوب است. نکته این است که شما می توانید با فروش مواردی که به اصطلاح خراب شده است، کسب درآمد کنید.

 

حسابداری هزینه