حسابداری موبایل

تاریخ انتشار: 1397/05/13

حسابداری موبایل

فن آوری حسابداری موبایلی

متخصصان حسابداری مانند بقیه دنیا به سرعت از تکنولوژی تلفن همراه استفاده می کنند. و در حالیکه حسابداران قبلا عادت به انجام دادن کارهایی نظیر مشاهده یا مدیریت حسابهای بانکی و پرداخت صورتحساب در یک دستگاه تلفن همراه در زندگی شخصی خود دارند، عملکرد موجود در زندگی تجاری آنها بسیار عقب مانده است. این به این دلیل است که حسابداری تلفن همراه برای کسب و کارها بسیار پیچیده است و مسائل زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود تا موفق شود.

Bill Price، CFO در شرکت حسابداری قابل پرداخت و پرداخت اتوماتیک MineralTree هشت موضوع را شناسایی کرده است که شرکت ها به دنبال پیاده سازی حسابداری تلفن همراه هستند؟ و تیم های خود را با عصر دیجیتال باید در نظر بگیریم.

1. حسابداری موبایل را تعریف کنید

قبل از اجرای یک راه حل تلفن همراه در فرآیند کسب و کار،

 شما باید مراحل زیادی را انجام دهید. اول این است که واقعا در مورد اهداف خود و آنچه شما دنبال آن هستید، فکر کنید. حسابداری موبایل به معنای چیزهای مختلف برای افراد و کسب و کارهای مختلف است، بنابراین اولین گام در راه اندازی موفقیت آمیز، تعیین اینکه چه چیزی برای شما و شرکت شما معنی دارد. برای مثال، در نظر بگیرید که کاربران چه خواهد بود و چه چیزی از آنها استفاده خواهد کرد. فکر کنید در مورد توابع مختلفی که می خواهید حسابداری موبایل و راه حل مالی آن را پوشش دهید.

 

حسابداری موبایل

 

2. امنیت

زمانی بود که اطلاعات مالی و حسابدای شرکت ها میتوانست همیشه در چهار دیواری دفتر، قفل و کلید باقی بماند؛ با گذر زمان بعنوان تکنولوژی در حال پیشرفت که بر روی تلفن همراه نیز قابلیت مشاهده را داشته باشد، برای یک شرکت مهم است که یک برنامه امنیتی که همه دستگاه ها، شبکه ها و کاربران را پوشش می دهد. طبق گزارش جدید موسسه آمریکایی CPAs (AICPA) و حسابداران حرفه ای مجاز کانادا (CPA کانادا)، اطمینان از محیط فناوری اطلاعات به عنوان پیشگام فناوری برتر ایالات متحده و کانادا CPAs رتبه بندی شد.

 

اولین سوال که همیشه به ذهن می رسد، امنیت است.

CPA ها و متخصصین امور مالی باید با تهدیدات فزاینده و پیچیده ای، از تهدیدهای سایبری تا از دست دادن دستگاه های تلفن همراه با توسعه و اجرای سیاست های امنیتی و برنامه هایی که تمام خطرات احتمالی را پوشش می دهند، مقابله کنند. برای اجرای اقدامات امنیتی مانند احراز هویت دو عامل ضروری است تا اطمینان حاصل شود که تنها افرادی که به شما اجازه دسترسی به پلت فرم تلفن همراه خود را دارند.

 

3. دستگاه های مختلف جهان

امروزه دستگاه های مختلفی وجود دارند که شما را مجذوب خود می کنند. سیستم عامل های مختلف تلفن همراه از شرکت های مانند اپل، مایکروسافت، گوگل و بلک بری مشاهده می شود.شما همچنین باید در مورد انواع دستگاه هایی که مورد استفاده قرار می گیرد فکر کنید؟ آیا تیم شما بیشتر از گوشی های هوشمند یا رایانه های لوحی استفاده می کند؟ اگر می خواهید از تلفن همراه برای تایید پرداخت در حال حرکت استفاده کنید، گوشی های هوشمند احتمالا دستگاه انتخابی خواهند بود. اگر شما نیاز به تحرک داشته باشید، اما همچنان نیاز به درجه بالایی از قابلیت ها دارد که می تواند برای مواردی مانند جلسات کلاینت در هنگام رفتن مفید باشد، قرص ها مفیدتر خواهند بود.

 

4. BYOD یا شرکت صادر شده

طبق گزارش مرکز تحقیقات Pew، شصت و هفت درصد از بزرگسالان در ایالات متحده در حال حاضر دارای یک گوشی هوشمند هستند و 42 درصد تبلت های خود را دارند. این آمار حتی در حرفه های جوانتر نیز بالاتر است، بنابراین نوشته: شرکت ها باید تصمیم بگیرند که آیا دستگاه خود را بیاورند (BYOD)، و یا بر دستگاه های صادر شده توسط شرکت اصرار دارند. در حالی که برای BYOD مزایای وجود دارد، از جمله صرفه جویی در هزینه و رضایت کارکنان، موارد مربوط به انطباق، امنیت و سازگاری وجود دارد. از سوی دیگر، هنگامی که یک شرکت دستگاه را مسدود می کند، می تواند اطمینان حاصل کند که آنها با برنامه ها و سایت هایی که استفاده می کنند سازگار است و می توانند امنیت این دستگاه ها را بهتر کنترل کنند. با این حال، ارائه تیم خود را با دستگاه های پر هزینه تر برای پیاده سازی و مدیریت است.

5. برنامه در مقابل موبایل وب

کسب و کارها نیاز به کشف نوع حسابداری و ابزارهای مالی مورد استفاده در دستگاه های تلفن همراه خود دارند. آیا این ابزار فقط به عنوان یک برنامه دانلود شده موجود است یا می تواند از طریق وب سایت های تلفن همراه قابل دسترسی باشد؟ برخی از برنامه ها فقط در دستگاه های iOS و اندروید اجرا می شوند، بنابراین اگر شما به این مسیر بروید، باید مطمئن شوید که تیم شما دارای دستگاه های سازگار است. خدمات با سایت های موبایل به صورت انعطاف پذیری بیشتری ارائه می دهند، زیرا آنها در هر مرورگر وب موبایل کار می کنند اما ممکن است غنی از ویژگی ها نباشد. جوانب مثبت و منفی خود را در برابر اهداف خود برای حسابداری موبایل  و، وسایل مورد استفاده در تیم خود انتخاب کنید  که برای کسب و کار شما مناسب است.

 

6. به روز رسانی منظم

پیشرفت های تکنولوژیکی با سرعت بیشتری به اجرا در می آیند و فناوری قدیمی تر و قدیمی تر می تواند بر بهره وری کارمندان و امنیت شرکت تاثیر بگذارد. مهم است که با به روز رسانی منظم برنامه ها و دستگاه ها، تکنولوژی حسابداری خود را به روز نگه دارید. انجام این کار به حداکثر رساندن امنیت و بهبود بهره وری کمک خواهد کرد؟ کل دلیل برای اجرای حسابداری تلفن همراه در وهله اول.

 

7. امتیازات موبایل

همه افراد تیم شما به ابزارهای حسابداری موبایل شما دسترسی ندارند. دلایل فراوانی برای محدود کردن افرادی که دسترسی دارند، زیاد است اما امنیت مهم تر است، به خصوص از آنجا که کارشناسان امنیتی به شما می گویند که عمدتا مشکل مردم امنیت اطلاعات است. در حقیقت، بسیاری از نقص های بزرگ شرکتی که ما در اخبار دیده ایم، ناشی از خطای انسانی بی دقتی است. اجازه دسترسی به تلفن همراه در یک صنعت بسیار ریسک پذیر است مانند مالی که نباید به آسانی مورد توجه قرار داد. درست همانطور که باید کنترل کنید که چه دستگاه هایی برای حسابداری موبایل مجاز هستند، انتخاب کارکنان مجوزهای تلفن همراه به همان اندازه مهم است.

 

حسابداری موبایل

 

8. انطباق

با وجودی که حسابداری موبایل یک روند جوان و اما در حال ظهور است، مشکالت مربوط به رعایت استانداردهای خدمات مالی که شرکت ها باید آن را پیگیری کنند، وجود دارد. به عنوان مثال، شرکتهای دولتی که به استانداردهای بالاتر برای مواردی مانند امنیت و آرشیو نگهداری میشوند، باید اطمینان حاصل کنند که فناوریهای تلفن همراه که پیاده سازی می کنند، با توجه به توابع کاری و نوع سازمانی که "به سمت تلفن همراه حرکت میکنند" وجود دارد. به تمام مقررات قابل اجرا و فقط به این دلیل که حسابداری موبایل نسبتا جدید است، فرض نکنید که مقررات در حال حاضر "بر روی کتاب" اعمال نخواهد شد. مقرراتی که در مورد چیزهایی مانند یک لپ تاپ از دست رفته اعمال می شود، قطعا به تلفن یا رایانه لوحی گم شده نیز اعمال می شود.

 

حسابداری موبایل