چرا حسابداری مدیریت در تصمیم گیری مهم است؟

تاریخ انتشار: 1397/08/13

چرا حسابداری مدیریت در تصمیم گیری مهم است؟

حسابداری مدیریت یک تابع با اهداف مختلف است. شرکت ها مجبور به تصمیم گیری در یک پایگاه مستمر هستند. بسیاری از این ها نیاز به برخی از مبانی کمی دارند و این دقیقا همان جایی است که مدیریت حسابداری برای تصمیم گیری وارد شده است.

صاحبان و مدیران کسب و کار کوچک با تصمیمات بی شماری در هر روز کاری مواجه می شوند. حسابداری مدیریت با استفاده از اطلاعات مربوط به عملیات شما برای تهیه گزارشاتی که بینش مداوم را به عملکرد کسب و کار ارائه می دهد، مانند حاشیه سود و استفاده از نیروی کار، بنابراین شما و مدیران شما برای ورود به تصمیمات روزمره از ورود داده ها استفاده می کنید. کسب و کارهای کوچک می توانند از محاسبات قدرتمند برای بهبود تصمیم گیری در طول زمان برای سودآوری بالاتر و مزیت رقابتی بیشتری استفاده کنند.

تجزیه و تحلیل هزینه مربوطه

 تجزیه و تحلیل هزینه مربوطه یک روش تصمیم گیری کوتاه مدت است که تنها هزینه های افزایشی و اجتناب از اجرای یک تصمیم اقتصادی را در نظر می گیرد. این هزینه هایی را که با تصمیم تغییر نمی کنند، حذف می کند، یک منطقه معمول استفاده از تصمیمات کوتاه مدت قیمت گذاری است. این روش از فروش محصول در حالی که هزینه های ثابت نادیده گرفته می شود، هزینه های متغیر آن پوشش داده می شود.

حسابداری مدیریت

تجزیه و تحلیل هزینه محصول مانند هزینه فعالیت مبتنی بر فعالیت

تعیین هزینه های یک محصول برای تعریف یک قیمت فروش بلندمدت بخش مهمی از حسابداری مدیریت برای تصمیم گیری است. هزینه های سربار معمولا به طور خاص بر اساس محصولات مانند ساعت های دستگاه تعیین می شود. هزینه های مبتنی بر فعالیت یک گام بیشتر برای تعیین هزینه های واقعی محصول است. این فعالیت ها را تعریف می کند و هزینه ها را به آنها اختصاص می دهد. از آنجا هزینه ها فقط به آن دسته از محصولات اختصاص داده می شود که از فعالیت ها استفاده می کنند.

تجزیه و تحلیل خرید - حسابداری برای تصمیم گیری کلاسیک

 تصمیم گیری در مورد خرید، فرآیند شناختن این است که آیا محصول را در کارخانه تولید کند یا آن را از یک تامین کننده خارجی خریداری کند. دو عامل مهم در نظر گرفته شده است: هزینه و در دسترس بودن. هزینه تولید داخلی با قیمت خرید شامل هزینه های معاملات مانند کنترل کیفیت مقایسه می شود. در دسترس بودن تولید داخلی و تامین کنندگان خارجی که مایل به ورود به یک توافق هستند، معیارهای پایه ای برای تصمیم گیری است.

تحلیل واریانس

 مقایسه پیوسته بین نتایج واقعی و برنامه ها، یک وظیفه کلیدی مدیریت حسابداری برای تصمیم گیری است. در نتیجه این کار، تصمیم گیران و رهبران نمایانگر صریح از موفقیت مالی فعلی خود می باشند و در صورت نیاز می توانند اقدامات اصلاحی را انجام دهند.

بودجه بندی

مقایسه انتظارات هیئت مدیره با بودجه پایین به بالا، شکاف های احتمالی را نشان می دهد. گاهی اوقات این شکاف می تواند با دقت بررسی بودجه برای یک بافر بسته شود. با این حال، گاهی اوقات نیز یک پایگاه برای بحث بیشتر دررابطه با ابتکارات مورد نیاز جهت رسیدن به اهداف سطح بالا فراهم می کند.

ارزیابی سرمایه گذاری

سرمایه گذاری منابع برای سرمایه آینده یک کسب و کار ضروری است. حسابداران مدیریت این روند را با محاسبه چهره های سرمایه گذاری مربوطه مانند بازده احتمالی سرمایه گذاری، بالاترین قیمت خرید و غیره از این روند پشتیبانی می کنند. بر اساس این اطلاعات مدیریت می تواند پس از آن تصمیم بگیرد که آیا باید سرمایه گذاری انجام شود یا نه.

نتیجه

شرکت ها با تصمیمات زیادی مواجه هستند. حسابداری برای تصمیم گیری یک کار ارزشمند است که از ایجاد موفقیت آمیز یک شرکت با ارائه اطلاعات جامع مالی که مدیریت می تواند به تصمیم گیری برسد، حائز اهمیت است.

حسابداری مدیریت