چگونه حسابداری با کمک ربات به ارزش افزوده مالی کمک می کند؟

تاریخ انتشار: 1397/09/05

ترس از ربات ها در اینجا این است، که چگونه حسابداری با کمک ربات به ارزش افزوده مالی کمک می کند

انتظار می رود که بخش های مالی امروزه بیش از معاملات، پردازش و وارد کردن داده ها را انجام دهند. با انجام کارهای وقتگیر، وظایف حسابداری تکراری، افراد آزاد از ربات های نرم افزاری برای اعمال هوش و خلاقیت خود برای ارائه دیدگاه های تجاری استفاده می کنند تا بتوانند بخش مالی را به یک بخش ارزشمندتر و استراتژیک کسب و کار تبدیل کنند.


به نظر می رسد ممکن است در طوفان کامل قرار بگیریم، که در آن چگونگی ذخیره و دسترسی به اطلاعات مالی همراه با بلوغ قابلیت های فنی در جای خود برای سرعت بخشیدن به تحول دیجیتالی حسابداری و مالی است. همانطور که دیگران با چشم انداز ماشین آلات مواجه شدند و کارهایی را که انسانها انجام می دادند، متخصصان حسابداری و مالی می دانستند که ممکن است واقعیت انقلاب چهارم صنعتی را با ترس و وحشت در پیش بگیرند. در واقع، وقتی ماشین ها کارهای تکراری، وقت گیر و غیرمستقیم را انجام می دهند، متخصصین امور مالی انسانی را برای انجام تجزیه و تحلیل و مشاوره بیشتر برای مشتریان خود در سطح بالاتر و سودمند تری آزاد خواهند کرد.

به عنوان یادگیری ماشین آلات و هوش مصنوعی (AI)، برنامه های کاربردی همچنان افزایش می یابد و مسئولیت های حسابداری و مالی را تحت تأثیر قرار می دهند، حرفه ای های انسانی نیز فرصت دارند؛ آنها نه تنها تولید کننده و کارآمدتر خواهند بود، بلکه قادر به اداره مشتریان بیشتری خواهند بود و ارزش بیشتری را به ارمغان می آورند؛ زیرا می توانند بینش عملی را تعیین کنند. ماشین آلات، قادر به نوآوری در صنعت می شوند.

ماشین آلات می توانند مقدار زیادی اطلاعات را تقریبا بلافاصله محاسبه کنند. انسانها توانایی کشف، تجزیه و تحلیل و خلاقیت را دارند. کلید این است که آنها را به نیروها متصل کنیم.

5 دلیل برای پذیرش حسابداری با کمک ربات

حسابداری با کمک ربات عمدتا در شرکت های بزرگ به سرعت در حال افزایش است. با این حال، این پتانسیل برای شرکت های کوچک نیز چشمگیر است.

با اجازه دادن به ربات های نرم افزاری انجام انواع کارهای مالی تکراری مانند کار دستی که در فرآیند پرداخت حساب قابل پرداخت است انجام می شود.

کار دقیق تر:  ربات ها همیشه قوانین را دنبال می کنند و خطایی را ایجاد نمی کنند، اتوماسیون به طور قابل توجهی حاشیه خطا را کاهش می دهد؛

به دست آوردن بهره وری: ربات های نرم افزاری به سرعت وظایف تکراری انجام می دهند و در دسترس هستند؛

افزایش انطباق: هر کاری که ربات ها انجام می دهند، قابل ردیابی است - به جز در حین حسابرسی؛

کاهش هزینه ها: بهبود بهره وری و خطاهای کمتر به شما کمک می کند هزینه های خود را ذخیره کنید. علاوه بر این، ROI حسابداری با کمک ربات شگفت آور  است؛

بدست آوردن لبه: با خودکار سازی فرایندها، شما می توانید پرسنل خود را به وظایفی که ارزش واقعی را اضافه می کنند و درآمد کسب می کنید را به شرکت اختصاص دهید.

از وظایف تکراری تا هوش عمیق

حسابداری با کمک ربات

حسابداری با کمک ربات

حسابداری از طریق چندین انقلاب تکنولوژیکی انجام شده است. پس از اکسل ابزارهای نرم افزاری و حسابداری در ابر عرضه شد. امروز، رباتها به طور فزاینده ای در بخش های حسابداری جای پای خود را می گیرند. انتظار می رود در سال های آتی سطح هوشمندانه افزایش یابد.

اتوماسیون فرآیند رباتیک توانایی محاسباتی نرم افزار را برای به کارگیری وظایف تکراری با حجم بالا، خطا و قابل تکرار بهینه می کند. در این مرحله، ربات های نرم افزاری به فعالیت انسانی تقلید می کنند - آنها خودشان هوشمند نیستند.

یادگیری ماشین شامل سطح اول هوش کامپیوتری می شود: ربات ها به منظور تعیین پیش بینی ها بر اساس الگوهای و همبستگی ها در مقادیر زیادی از داده های ساختاری، مدیریت می شوند.

سیستم های محاسباتی شناختی سعی دارند شبیه سازی فرآیندهای تفکر انسانی با هدف تصمیم گیری سطح بالا در شرایط پیچیده (بر اساس اطلاعات غیر ساختاری: شبکه های عصبی، پردازش زبان طبیعی، آگاهی متقابل و تحلیل احساسات).

سیستم های هوش مصنوعی را به ماشین ها اضافه می کنند: ربات ها متغیرهایی را که باید از انسان ها به آنها توجه کنند و سپس تصمیمات خود را به دست بگیرند، یاد می گیرند.

چگونه انسان ها و ربات ها مشاوره مالی را بهبود می بخشند؟

انقلاب دیجیتال در حال حاضر به نحو قابل ملاحظه ای با تحت تاثیر قرار دادن مشاوران مالی برای ایجاد و مقیاس عملکردها، فروش خدمات و پاسخ به مشتریان است. ظهور مشاوران ربات یا مشاوران دیجیتالی نیز موج ها را در بازار مالی ایجاد می کند، زیرا الگوریتم های کامپیوتری به طور فزاینده ای پیچیده است، در حال حاضر بسیاری از خدمات مدیریت امور مالی را انجام می دهند که قبلا مداخله ی انسانی را به عهده داشتند.

آینده برای صنعت مشاوره مالی چه خواهد بود؟

در حالی که ما نمی توانیم به این سؤالات به طور قابل اعتماد پاسخ دهیم، با توجه به روند جاری در بازار به نظر می رسد که چندین مقصد احتمالی در افق وجود دارد.

دسترسی نامحدود در زمان واقعی

امروزه بسیاری از مشتریان از طریق دسترسی به پورتال های دیجیتال دسترسی روزافزون به دارایی های خود را دارند. در آینده ممکن است تأثیر لحظه ای رویدادهای بازار و عملکرد سرمایه گذاری را در برنامه های کلی مالی در مقایسه با فعالیت های روزانه بازار که بر اهداف مالی آنها اثر می گذارند را ببینند و بار دیگر خود را با تحمل خطر مطابقت دهند. نام کاربری و کلمه عبور ممکن است در برخی موارد ناپدید شوند و با اسکنر جایگزین شوند که می توانند از اسکن انگشت یا شبکیه برای تأیید کاربران استفاده کنند. مشتریان همچنین ممکن است از کار با یک مشاور دیجیتال که بتواند استراتژی های سرمایه گذاری پیشرفته را طراحی کند و نظریات بازار و نمونه کارها را از طریق تلفن یا آنلاین ارائه دهد بهره ببرند. این مشاوران دیجیتال همیشه در دسترس خواهند بود و در نهایت می توانند به سطح بالایی دست یابند، در واقع می توانند با مشتریان مکالمه کنند و سطح محدود و حتی تصنی اطمینان احساسی آنها را فراهم کنند. درصد زیادی از مشتریان نیز ممکن است در شرکت هایی که هرگز با یک مشاور انسانی آشنایی نداشته اند، ثبت نام کنند، بلکه صرفا با استفاده از چت IM، ایمیل، اسکایپ و ویدیو، ارتباط برقرار می کنند.

 

اگر کنگره لایحه وزارت کار برای بالا بردن سطح حساسیت، تمام مشاوران مالی را برداشته باشد، ممکن است پایان مشاوران مبتنی بر کمیسیون باشد که عمدتا فروشندگان هستند. کسانی که این مدل را در دست دارند، ممکن است در برابر کسانی که با آن مخالفت می کنند، چشم انداز حرفه ای را تغییر دهند، از آنهایی که به دنبال به حداکثر رساندن دارایی های تحت مدیریت به کسانی هستند که قصد ارائه سطح مشاوره ای و خدماتی را دارند فقط انسان ها می توانند تحویل دهند . بسیاری از شرکت ها نیز ممکن است به یک مدل نگهدارنده تغییر کنند، جایی که هزینه های دوره ای را به مشتریان خود می دهند، در عوض برای یک مجموعه جامع از محصولات و خدمات که می تواند تقریبا هر نیاز مالی و یا هدف مالی را تامین کند. اما شفافیت و افشای کامل ممکن است مدل اصلی برای همه مشاوران باشد، صرف نظر از نوع محصول یا خدماتی که ارائه می دهند.

اهداف زندگی

در حالی که تمام این پیشرفت های تکنولوژیکی ممکن است پایگاه های مشتریان بسیاری از مشاوران را که به ارائه محصولات و خدمات معمول متکی هستند، کاهش یا حتی حذف کند، مشاوران موفق یاد خواهند گرفت که چگونه این نوآوری ها را به شیوه های خود به طور مناسب ادغام کرده و به طور صحیح فعالیت های خود را به کار گیرند. این کار آنها را آزاد می کند تا بر عنصر انسانی برنامه ریزی مالی تمرکز کنند و مشتریان خود را نشان دهند که چگونه تمام این مشاوران دیجیتال می توانند زندگی آنها را بهبود بخشند و به آنها کمک کند تا به اهدافشان برسند.

کسب و کار مشاوره مالی نسبت به نیازهای مشتریان در قرن 21،  به سرعت در حال تغییر است؛ تغییرات قابل توجهی در هر گوشه و کنار برای هر مشتریان و مشاوران است. افزایش دسترسی دیجیتال و خدمات با تعاملات انسان همراه خواهد بود تا تجربه برنامه ریزی مالی سفارشی را فراهم کند که به مشتریان اجازه می دهد تا از داده های مالی موجود در اینترنت استفاده کنند و ببینید چگونه این تعداد می توانند زندگی خود را تغییر دهند.

 

سیستم هوش مصنوعی
ربات نرم افزاری