تاریخ انقضا

تاریخ انتشار: 1398/01/10

تاریخ انقضا، تاریخی است که پایان مبلغ اصلی یک یادداشت، پیش نویس، اوراق قرضه پذیرش یا دیگر بدهی ها به حساب می آید و به سرمایه گذار باز می گردد و پرداخت های بهره متوقف می شود. همچنین فسخ قرارداد یا زمان تحویل آن به صورت کامل پرداخت می شود.

تاریخ انقضا، طول عمر یک امنیت را مشخص می کند، زمانی که شما اصل اعتبار خود و مدت زمان پرداخت سود را دریافت خواهید کرد. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید برخی از ابزارهای بدهی، مانند اوراق بهادار ثابت باقیمانده، قابل دریافت هستند، به این معنی که صادر کننده بدهی قادر به پرداخت اصل آن در هر زمان است. بنابراین، سرمایه گذاران قبل از خرید اوراق بهادار با ثبات باید درمورد اینکه آیا اوراق قرضه قابل پرداخت است یا خیر، آنها را مورد بررسی قرار دهند.

طبقه بندی انقضا

تاریخ رسمی برای طبقه بندی اوراق قرضه و انواع دیگر اوراق بهادار در دسته های وسیعی اعم از کوتاه مدت، متوسط ​​و بلند مدت مورد استفاده قرار می گیرد. این سیستم طبقه بندی به طور گسترده ای در صنعت مالی استفاده می شود. یک اوراق قرضه کوتاه مدت در یک تا سه سال، یک اوراق قرضه متوسط ​​مدت، در چهار تا 10 سال و یک قرض طولانی مدت در بیش از 10 سال است. یک نوع معمول از اوراق قرضه طولانی مدت، 30 سال است. یک بنیاد 30 ساله خزانه داری، در زمان صدور مجوز، 30 سال (هر شش ماه در مورد اوراق قرضه خزانه داری) را پرداخت می کند و در مدت 30 سال اصل آن را وام می دهد.

اوراق قرضه بلند مدت یا زمان باقیمانده تا تاریخ انقضا آن، منجر به ارائه نرخ بالاتر نسبت به اوراق قرضه با کیفیت مشابه، اما با یک دوره کوتاه تر برای تاریخ انقضای آن است. این به چند دلیل است: اول، خطر پیش فرض یک شرکت یا دولت، بیشتر به آینده ای که شما برای آن پروژه می دهید بستگی دارد. دوم، نرخ تورم مورد انتظار نیز بالاتر از آن چیزی است که شما در آینده خواهید آموخت، که باید در میزان بازدهی که یک سرمایه گذار دریافت می کند، باشد.

برای نشان دادن وضعیت سرمایه گذار که در سال 1986 یک اوراق قرضه خزانه داری 30 ساله را با تاریخ انقضاء 26 می 2016 خریداری کرد، با استفاده از شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) به عنوان یک استاندارد، سرمایه گذاران احتمالی افزایش قیمت ها را تجربه کردند ، یا نرخ تورم، بیش از 218 درصد در طول زمان امنیت را نگه داشت. این یک نمونه چشمگیر از چگونگی افزایش تورم در طول زمان است.

The maturity date is the date on which the principal amount of a note, draft, acceptance bond or another debt instrument becomes due and is repaid to the investor and interest payments stop. It is also the termination or due date on which an installment loan must be paid in full.

The maturity date defines the lifespan of a security, informing you when you will get your principal back and for how long you will receive interest payments. However, it is important to note that some debt instruments, such as fixed-income securities, are "callable," which means that the issuer of the debt is able to pay back the principal at any time. Thus, investors should inquire, before buying any fixed-income securities, whether the bond is callable or not.

تاریخ انقضا