تأمین مالی B2b چیست و چگونه می‌توانید آن را به نفع خودتان بکار برید؟

تاریخ انتشار: 1396/09/22

تأمین مالی B2b چیست و چگونه می‌توانید آن را به نفع خودتان بکار برید؟

از روابط تجاری خود بیشتر استفاده کنید. تأمین مالی B2b ، نوعی فعالیت مالی است که به‌موجب آن‌یک کسب‌وکار می‌تواند محصولات خود را به سایر کارخانه‌ها بفروشد. و به‌جای آنکه کسب‌وکار محصولات خود را به مصرف‌کنندگان بفروشد (بیزنس به مصرف‌کنندگان)، آن‌ها را به کسب‌وکار دیگری می‌فروشد. این‌یک نوع تجارت الکترونیک است که بسیاری از شرکت‌های بزرگ در دوران دیجیتال فعلی آن را تائید می‌کنند. شایان‌ذکر است که هر نوع کسب‌وکار دارای پویایی خاص خود است که متفاوت هست و بنابراین هر صاحب کسب‌وکاریا کارآفرینی، باید آن را درک کند تا بتواند بیشتر از آن استفاده کند و کسب‌وکار خود را گسترش دهد. برای استفاده از تأمین مالی b2b و تبدیل آن به دارایی جهت رشد کسب‌وکارتان، شما باید:

  1. 1. ثبات بازار را حفظ کنید.

یکی از مزایای استفاده از تأمین مالیb2b در کسب‌وکار شما این است که شما از ثبات بازار برخلاف نوع کسب‌وکار, بیزنس به مصرف‌کننده (b2c) لذت می‌برید. گرچه داشتن مشتریان باثبات و یا شرکت‌های پایدار دیگر برای انجام بیزنس با آن‌ها ممکن است در ابتدا زمان‌بر باشد، برقراری و ایجاد یک روابط تجاری کاری با بعضی دیگر ممکن است برای یک دوره طولانی ادامه پیدا کند، بنابراین یک بازار بسیار پایدار را برای محصولات شما فراهم می‌آورد. در تأمین مالی b2b، خریداران قراردادهای بلندمدت را با شما امضا می‌کنند. قراردادها معمولاً شرایط و ضوابط قرارداد تجاری را بیان می‌کنند؛ بنابراین، به‌عنوان یک شرکت، می‌توانید محصول خود را به‌راحتی بفروشی و درامد خود را کسب کنید, زیرا محصولات شما دارای بازاری است که با قرارداد تضمین‌شده است.

  1. 2. حفظ وفاداری مشتری

برای لذت بردن و حس خوب از وفاداری مشتری که با تأمین مالی بیزنس به بیزنس به وجود می‌آید، تنها چیزی که نیاز دارید حفظ عرضه پایدار محصولات است. پس از برقراری رابطه کاری با خریداران، باید ثابت کنید که شما یک تأمین‌کننده بیزنس قابل‌اعتماد هستید. این به این دلیل است که کسب‌وکار زمان لازم دارد، تا خط‌مشی بیزنس خود را در مقایسه با مصرف‌کنندگان تغییر دهد. شرکت‌ها نیاز به یک تأمین‌کننده دارند که بسیار سازگار باشد و همیشه نیازهای خود را برآورده سازد. بنابراین، به‌عنوان یک تأمین‌کننده که کالا را بین آن‌ها توزیع می‌کند، شما باید نقش خود را به‌درستی بازی کنید تا از وفاداری مشتری که با b2b همراه است، لذت ببرید.

  1. کاهش اندازه مشتری در معامله‌ی آسان

تعداد مشتریانی که شما در تأمین مالی b2b با آن‌ها معامله می‌کنید، نسبت به نوع مشتری تأمین مالیبیزنس، کوچک‌تر است. این به این دلیل است که شما محصولات را به شرکت‌های تجاری می‌فروشید و سپس این شرکت‌ها آن‌ها را به مشتریان می‌فروشند. اگر کسب‌وکار شما در یک محصول مشخص تخصص داشته باشد، مطمئناً شما می‌توانید با کمتر از 20 شرکتی که می‌خواهید محصولتان را به آن‌ها عرضه کنید، قرارداد امضاء کنید. بااین‌حال، خوب است توجه داشته باشید که در تجارت الکترونیک، بسیاری از بیزنس هایی که در حال حاضر وجود دارند, خریداران را جذب خودکرده‌اند و بنابراین شما باید بسیار سخت کارکنید تا خریداران را از آن‌ها جدا کرده و به سمت خود بکشانید و آن‌ها را جذب نمایید. بنابراین بهترین کاران است که شما بخواهید در مقایسه با تأمین مالی b2c با مشتریان بسیار کمی معامله کنید، براین اساس از این روش به نفع خود استفاده کنید و تمام نیازهای عرضه و درخواست آن‌ها را برآورده کنید.

  1. 4. کاهش هزینه

تأمین مالی B2b یکی از بهترین روش‌هایی است که کسب‌وکار شما می‌تواند برای کاهش هزینه‌ها بکار برد. به این خاطر که مشتریانی که از B2b استفاده می‌کنند، وفادار هستند و از این طریق شما قادر خواهید بود تا بازار پایداری برای محصولات خود ایجاد کنید. وفاداری در کاهش هزینه‌های مربوطه مانند بیزنسی از نوع بیزنس با مصرف‌کننده, نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند. در هنگام معامله‌ی b2c، تعداد زیادی از صورتحساب‌ها، هزینه‌های قابل پرداخت و هزینه‌های انبارداری در میان بسیاری موارد دیگر وجود دارند که نهایتاً هزینه‌های اجرای کسب‌وکار را افزایش می‌دهند. به‌منظور کاهش هزینه‌های اجرای کسب‌وکارتان، توصیه می‌شود پیشنهاد‌ها جذابی برای مشتریان خود طرح کنید تا آن‌ها را جذب کرده و وفاداری‌شان نسبت به خودتان را حفظ کنید.

  1. 5. ارزش معاملات بالا

مشارکت در تأمین مالی تجارت الکترونیک b2b یکی از بزرگ‌ترین راه‌های گسترش و رشد کسب‌وکار شماست. این به این دلیل است که بیزنسی که شما محصولات آن را تأمین می‌کنید، آن‌ها را در مقادیر بسیار بالا عرضه می‌کنند. خرید بزرگ، مقدار متوسطی را به ازای هر تراکنش افزایش می‌دهد و به شما این امکان را می‌دهد که درآمد و سود بیشتری کسب کنید. این موضوعی است که باعث افزایش رشد این شرکت‌ها می‌شود. این شرکت‌ها مشتریان وفادار دارند که محصولات آن‌ها را در مقادیر زیاد می‌خرند. بدین ترتیب، تأمین مالی B2b یکی از آخرین روندهای تجاری است که هر شرکت دیگری که نیاز به رشد دارد، باید به آن اقدام کند, زیرا افزایش ارزش در هر تراکنش، درآمد را افزایش می‌دهد و در بلندمدت باعث رشد عظیم بیزنس می‌شود.

تامین مالی b2b