چگونگی بهینه سازی سرمایه کار برای کسب و کار شما

تاریخ انتشار: 1397/06/31

چگونگی بهینه سازی سرمایه کار برای کسب و کار شما

این یک توهم است که یک شرکت با دارایی کافی و سودآوری کافی موقعیت مطلوب را دارد. توانایی شرکت برای تبدیل دارایی های خود به صورت نقدی به سرعت، نقاط قوت نقدشوندگی را تعیین می کند. این یکی از دلایل اصلی مدیریت کارکرد سرمایه است.

سرمایه گذاری به تفاوت بین دارایی های فعلی شرکت و بدهی های فعلی اشاره دارد. این معمولا از طریق نسبت فعلی و نسبت سریع به دست می آید. یک نسبت بالاتر از 1 برای سلامتی کلی شرکت خوب است.

سرمایه خوب هر کاری است که برای عملکرد صاف تجارت ضروری است. برای بهینه سازی نیازهای سرمایه کار، مهم است که ارتباط بین دارایی های کوتاه مدت شرکت و بدهی های کوتاه مدت آن را مدیریت کنید.

 اهمیت بهینه سازی سرمایه کار

بر اساس گزارش PwC 2014 سالانه  سرمایه گذاری بالا، EBITDA بالاتر (درآمد قبل از بهره، مالیات، استهلاک) و بهترین هزینه از طریق عملیات تولید می شود.

با بهینه سازی سرمایه در گردش، شرکت ها می توانند موجودی را کاهش داده و بار اضافی را از تامین کنندگان کاهش دهند. در این روند، نقدینگی شرکت به طور چشمگیری بهبود خواهد یافت. به عنوان مثال، شرکت ها می توانند موجودی را با کاهش سفارشی سازی محصول و کاهش موجودی قطعات یدکی کاهش دهند.

حتی تغییرات کوچکی در روزهای سرمایه گذاری قابل توجه می تواند تاثیر قابل توجهی در سرعت بخشیدن به جریان های نقدی داشته باشد.

پیشرفت های جزئی به صورت حساب های دریافتی، مشمول مالیات و فرآیندهای موجود می تواند به طور قابل توجهی پایین تر هزینه های عملیاتی، جریان های نقدی بهبود یافته و دقت بیشتری در پیش بینی پول نقد داشته باشد.

سرمایه کارآمد مناسب نشان می دهد که این شرکت به خوبی عمل می کند و مدیریت صحیح دارد. این اعتماد سهامداران خارجی را به دست می آورد و انتظارات سرمایه گذاران و سهامداران را برآورده می کند.

به منظور ادامه راه گسترش، شرکت ها پول نقد اضافی اضافی را خواهند داشت. آنها می توانند ذخایر پول نقد را از طریق ترازنامه های خود از طریق مدیریت سرمایه در گردش پیدا کنند و از پرداختن به اضافی برای تامین مالی اضافی جلوگیری کنند.

 

بهینه سازی سرمایه

 

راه های بهینه سازی سرمایه کار

کاهش موجودی:

برای کاهش موجودی، یک تحلیل دقیق از برنامه ریزی تولید و سفارشات باید انجام شود. این تجزیه و تحلیل و یافته های آن را ارسال کنید، کسب و کار دارای گزینه ای برای کاهش موجودی است:

بهبود دقت پیش بینی تقاضا.

تقاضای بسته و تدارکات. معرفی مفاهیم مانند زمان واقعی (JIT) و موجودی های مدیریت شده توسط فروشنده این روند را تسهیل می کند.

فرآیند تولید را مجددا طراحی کنید تا تولید بر اساس تقاضا و مراحل غیر ارزش افزوده حذف شود.

کاهش پیچیدگی محصول به طوری که روند تولید ساده تر می شود و سفارشی سازی کاهش می یابد. استاندارد سازی محصولات و سفارشی سازی محصولات در اواخر خط تولید باعث کاهش موجودی می شود.

مجموعه بدهی های سریع تر:

شرکت های چندگانه، پرداخت کننده های اولیه و جمع آورنده های دیر هستند، و این موضوع به عنوان سرمایه گذاری بالاتر است. اگر شرکت بتواند به سرعت دریافت صورتحساب را دریافت کند، جریان نقدی بهبود می یابد و نیاز به سرمایه در گردش کاهش می یابد. چند روش برای بهینه سازی فرآیند دریافت بدهی وجود دارد:

بهبود چرخه صورتحساب فاکتور پرداخت سریع پس از اعزام یا سرویس می تواند به بهبود روند رسیدگی کمک کند.

راه اندازی یادآوری های پرداخت و کاهش دوره های فریب کمک می کند.

بدهی مستقیم در صورت مشتریان بزرگ می تواند تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

تجدید نظر در شرایط پرداخت (برای دریافت پرداخت سریع تر) برای پایه مشتری اصلی کمک خواهد کرد که سریعتر بدهی ها وصول شود.

معرفی گزینه های پیشرفت و پیش پرداخت به منظور بهبود وضعیت سرمایه کار کمک می کند.

طول دوره چرخه پرداخت:

حساب های قابل پرداخت می تواند منجر به صرفه جویی در مدیریت سرمایه در گردش شود. روند پردازش و چرخه AP می تواند به روش های زیر بهبود یابد:

بازنگری مجدد با تامین کنندگان به بهبود شرایط پرداخت و همچنین زمان بندی پرداخت کمک می کند.

شرکت ها باید قبل از تاریخ پرداخت اجتناب کنند.

شرکت ها پس از اتمام تمام تعهدات توسط تامین کنندگان می توانند پرداخت کنند.

توصیه می شود که بدهی ها را برای جریان نقدی مثبت متعادل کنید.

بهبود مدیریت جریان نقدی و پیش بینی:

شیوه های اصلی مدیریت پول نقد، مانند استفاده از ساختار شریک بانکی، بهره برداری از ذخایر نقدی بافر و گزارش نقدی در زمان واقعی، مدیریت سرمایه در گردش را در سازمان تسهیل می کند. علاوه بر این، تلاش های دقیق و متمرکز در پیش بینی درآمد و پرداخت های نقدی باید انجام شود که سبب عدم اطمینان محیط کسب و کار خواهد شد.

ایجاد معیارهای اندازه گیری:

مدیریت سرمایه سرشار نیاز به ایجاد یک برنامه موثر دارد که به همه ذینفعان درون سازمان تعریف شده است. به عنوان بخشی از این برنامه، معیارها باید طراحی شوند.

برای ارزیابی دستیابی به اهداف و به عنوان مکانیابی بازخورد. تجزیه و تحلیل همچنین نقش مهمی در ایجاد سرمایه در کسب و کار خواهد داشت. فرآیندهای تعریف شده، خطوط تولید طولانی و عقب ماندگی در داده های زمان واقعی می تواند منجر به کاهش چشمگیر درآمد سرانه و تاثیرگذاری بر نقدینگی شود. به همین دلیل است که تصحیح فرایند فوق ضروری است. بهینه سازی سرمایه در گردش، شرکت ها را قادر می سازد تا فشارهای مالی درازمدت را با بهبود نقدینگی مواجه سازند و در عین حال اطمینان حاصل کنند که عملیات در بلندمدت پایدار است .

بهینه سازی سرمایه