بهترین نرم افزار حسابداری تولیدی

تاریخ انتشار: 1399/08/14

حسابداری برای شرکت های تولیدی

حسابداری برای یک کسب و کار تولیدی با ارزیابی موجودی و هزینه کالاهای فروخته شده،ارزیابی می شود. این مفاهیم در انواع دیگر اشخاص غیر معمول هستند یا در یک سطح ساده تر اداره می شوند. مفاهیم به شرح زیر گسترش می یابد: ارزیابی موجودی یک کسب و کار تولیدی باید از مقدار مشخصی از مواد اولیه، کار در فرآیند و کالاهای آماده به عنوان بخشی از فرآیندهای تولید استفاده کند و هر گونه تعادل پایانی باید به درستی برای شناخت در ترازنامه شرکت تعریف شود. این ارزیابی نیاز به فعالیت های زیر دارد:

  • تخصیص هزینه مستقیم هزینه ها به موجودی با استفاده از هزینه های استاندارد، هزینه های با وزن متوسط و یا روش شناسی هزینه اختصاص می یابد. برای کسب اطلاعات بیشتر، هزینه های استاندارد، روش میانگین با میانگین، FIFO و LIFO را ببینید.

  • انتصاب هزینه های سربار کارخانه باید به مخازن هزینه جمع آوری شده و سپس به تعداد واحدهای تولید شده در طی یک دوره گزارش داده شود، که هزینه ثبت شده موجودی را افزایش می دهد. تعدادی از استخر های هزینه باید به حداقل رساندن برای کاهش میزان کار اختصاص یافته توسط حسابدار.

  • تست نقص همچنین به عنوان پایین ترین قاعده هزینه یا بازار شناخته شده است، این فعالیت شامل تعیین این است که آیا میزان موجودی اقلام ثبت شده بالاتر از ارزش فعلی بازار است؛ می باشد. اگر چنین است، موجودی باید با ارزش بازار باشد. این کار ممکن است در فواصل نسبتا طولانی، مانند پایان هر دوره گزارش سالیانه، تکمیل شود.

  • هزینه شناسایی کالا به فروش می رسد. در ابتدای ترین سطح، هزینه کالاهای فروخته شده به سادگی شروع به موجودی، به علاوه خرید، منهای پایان فهرست. بنابراین، مشتق شدن هزینه کالاها به فروش می رسد که توسط دقت روش های ارزیابی موجودی که فقط توضیح داده شد، هدایت می شود. علاوه بر این، هر گونه هزینه غیر عادی، مانند ضایعات بیش از حد، در موجودی ثبت نشده است، اما به جای آن مستقیما به هزینه کالاها فروخته می شود. این برای یک روش ردیابی ضایعات دقیق نیاز دارد. همچنین هزینه ها ممکن است به مشاغل مشخص (به عنوان هزینه کار) شناخته شوند و سپس هزینه کالاهای به فروش می رسد که اقلام موجود در این شغل به مشتریان فروخته می شود.

  • یک کسب و کار تولیدی باید از موجودی دائمی یا سیستم موجودی دوره ای برای پیگیری تعداد واحد های موجودی قابل موجود استفاده کند. این اطلاعات برای تعیین ارزیابی موجودی بسیار مهم است. اگرچه سیستم موجودی دوره ای آسان تر است، اما هنگامی که تعداد دفعات موجودی فیزیکی ساخته می شود، ارزش دقیق را به ارمغان می آورد، بنابراین توصیه نمی شود. سیستم دائمی باید تمام مقادیر موجودی انبار را به طور کامل تولید کند، هر چند که نگهداری دقیق و شمارش چرخه برای اطمینان از حفظ سطح بالای دقت لازم است.

به طور خلاصه، حسابداری برای کسب و کارهای تولیدی بسیار دقیق تر از موارد مورد نیاز برای یک کسب و کار است که هیچ موجودی را حفظ نمی کند. یک شرکت می تواند این حجم کاری را با کاهش مقدار موجودی در دست، تشویق به تأمین ­کنندگان برای داشتن برخی از موجودی در محل، استفاده از حمل و نقل قطعی تأمین­ کننده و سایر تکنیک هایی که سطح کلی سرمایه گذاری در موجودی را کاهش می دهد، کاهش دهد.    

بهترین نرم افزار حسابداری تولیدی