بهترین نرم افزار انبارداری و حسابداری

تاریخ انتشار: 1399/08/05

بهترین نرم افزار انبارداری و حسابداری

بهترین نرم افزار انبارداری و حسابداری چگونه عمل می کند؟به طور کلی انبارداری عبارت است از دریافت کالا و اقلام از قسمت‌های مختلف شرکت یا دیگران از خارج شرکت و نگهداری آن‌ها با توجه به قوانین انبارداری.بهترین نرم افزار انبارداری و حسابداری می تواند چالش های معمول در مدیریت انبار مانند مدیریت زمان، دقت در کنترل موجودی و بهینه سازی فرآیند های وقت گیر و اضافی روزمره به شما کمک کند.

اگر درصدد تهیه بهترین نرم افزار انبارداری و حسابداری برای به روز رسانی نرم افزار خود یا رفع مشکلات هستید در ادامه مقاله با ما همراه باشید. در ادامه چند مورد از بهترین نرم افزار انبارداری و حسابداری را با هم بررسی می کنیم و به سوالات متداول شما در این زمینه پاسخ می دهیم:

نرم افزار مدیریت انبار چیست؟

 نرم افزار مدیریت انبار ابزاری دیجیتالی است که برای پشتیبانی، کنترل و بهینه سازی گردش کار معمول انبار طراحی شده است. به طور معمول، این فرآیندها شامل مواردی از قبیل مدیریت موجودی، چیدمان انبار، حمل و نقل، حسابرسی و.... است. یک نرم افزار مدیریت انبار ممکن است همراه با نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمانی یا نرم افزار مدیریت زنجیره تأمین (SCM) باشد، یا ممکن است یک نرم افزار جداگانه باشد.

چرا باید از نرم افزار های مدیریت انبارداری استفاده کنیم؟ نرم افزار مدیریت انبار دارای مزایای بسیاری است که برخی از آنها شامل: کاهش هزینه های عملیاتی و هزینه های کارگری، بهینه سازی موجودی انبار، قابلیت موجودی انبار به موقع

رفع مشکلات کمبود منابع، روش های امنیتی، کنترل ورودی / خروجی، مدیریت صورتحساب، CRM و ... است.

نرم افزار های مدیریت انبار چگونه کار می کنند؟

 نرم افزار های مدیریت انبار بر اساس طراحی های شرکت سازنده متفاوت هستند اما پایه و اساس کلی مشابهی دارند که شامل مواردی مانند ردیابی موجودی، اسکنر بارکد دستی یا اسکنر شناسایی فرکانس رادیویی (RFID)، چاپ برچسب و بسته بندی، ردیابی محموله، پالت پیمایش و ذخیره موجودی، کارمندان پشتیبانی و .... می باشدو

 

معیارهای مقایسه نرم افزار مدیریت انبار چیست؟

رابط کاربری (UI):

برنامه رابط کاربری مناسبی دارد؟ یادگیری و تسلط بر آن آسان است؟ این شرکت پشتیبانی فنی، پشتیبانی کاربر، آموزش و آموزش خوبی ارائه می دهد؟

مقیاس پذیری:

 آیا رشد نرم افزار همراه با شرکت شما امکان پذیر است؟

مدیریت کامل تراکنش ها:

 این نرم افزار همه تراکنش های مورد نیاز در انبار داری را دارد؟ مراحل انبارداری یعنی دریافت، سفارش خرید و پیگیری سفارش فروش، برداشت سفارش، حمل و نقل و غیره را مدیریت می کند؟

گزارشگری و تجزیه و تحلیل:

 آیا ابزارهای گزارشگری قوی، قابل تنظیم، انعطاف را دارد؟ آیا می توان آنها را به انواع مختلف پرونده های محبوب برای بررسی صادر کرد؟

قابلیت ادغام:

 آیا ارتباط با سایر ابزارها مانند نرم افزار عامل خرده فروشی و CRM آسان است؟ ادغام های از پیش ساخته شده ای وجود دارد؟ آیا با ابزار مدیریت زنجیره تأمین موجود، ابزار برنامه ریزی منابع سازمانی یا نرم افزار های مدیریت حمل و نقل که در دست دارید، ادغام خواهد شد؟

قیمت:

قطعا قیمت یکی از فاکتورهای مهم در هنگام خرید است.پس قبل از خرید به این سوالات پاسخ دهید.قیمت نرم افزار با ویژگی های ذکر شده منطبق است؟ آیا نرم افزار با قیمتی که برای آن تعیین شده است، ارزش خرید دارد؟

Mobe3 WMS

 بهترین برنامه برای بهینه سازی چیدمان انبار و انتخاب مسیرها.

این برنامه که نسخه اندرویدی هم دارد و می تواند بر روی گوشی نصب شود، می تواند، گزارشات موجودی را به صورت دقیق هر لحظه به شما گزارش دهد.

Mobe3 WMS به شما کمک می کند تا چیدمان انبار خود را به درستی برنامه ریزی کنید. اجرا و راه اندازی این برنامه بسیار راحت می باشد. هم چنین Mobe3 WMS دارای یک ساختار آموزشی خوب و یک رابط کاربری مناسب است که به راحتی می توانید با آن کار کنید. این برنامه در قسمت ارزیابی از نظر کاربران امتیازات بسیار بالایی را کسب کرده است.

از نظر انعطاف پذیری، این برنامه قابلیت بسیار بالایی دارد و شما می توانید آن را با بخش های دیگر سازمان مانند, TMS MES ERP به راحتی هماهنگ کنید.

یکی از نقاط ضعف این نرم افزار این است؛ که ممکن است بر روی نسخه های قدیمی ios و یا سایر دستگاه های هوشمند قدیمی به راحتی کار نکند.

 

SphereWMS

 بهترین برنامه برای ردیابی موجودی انبار.

وقتی از این برنامه استفاده می کنید، حتی می توانید که جزئیات ورودی، موجودی و خروجی را چک کنید.

نرم افزار مدیریت انبار SphereWMS به شما امکان می دهد با استفاده از اسکن بارکد بی سیم، قابلیت دریافت مشاهده و گزارش را در هر لحظه خواهید داشت و امکانات کنترل و بررسی کارآیی انبار را خواهید داشت.

SphereWMS امتیازات مطلوبی را در بخش یکپارچه سازی از معیارهای ارزیابی به دست آورده است. به طور کلی اگر به دنبال نرم افزاری هستید که انعطاف پذیر باشد و با دیگر بخش های سازمان به راحتی تطبیق پیدا کنید،sphere برای شما مناسب خواهد بود.

این برنامه نسخه نمایشی رایگان دارد و شما می توانید ابتدا نسخه نمایشی آن را دانلود کنید و اگر مناسب بود،. البته قیمت این نرم افزار نسبت، به نرم افزار های مشابه های گران تر است.

 

Infoplus :

بهترین گزینه برای آماده سازی گزارشگری سفارشی و شخصی

Infoplus یک نرم افزار انبار داری با امکاتان کامل کنترل ورودی و خروجی، کنترل خرید، و حمل و نقل، کنترل موجودی و ... می باشد.

Infoplus به عنوان یک نرم افزار انبار داری، با برخی گزینه های کم هزینه برای شرکت های تازه تاسیس و مشاغل کوچک، از نظر قیمت گذاری بسیار انعطاف پذیر است. آنها همچنین با طرح قیمت گذاری خود در وب سایت بسیار شفاف هستند.

یکی از نقاط ضعف این برنامه در ابزارهای گزارشگیری و آماری است. این نرم افزار در گزارشگری در زمان واقعی و همچنین ورودی/ خروجی داده ها، ممکن است به خوبی عمل نکند.

قیمت این نرم افزار 379 دلار در ماه است و نسخه ی نمایشی رایگان هم دارد.

 

 Odoo

 بهترین راه حل برای برنامه های انبار و فروش.

یک نرم افزار تهیه موجودی با امکانات شخصی سازی آسان است.

Odoo یک سری راه حل های انبار و فروش است که به خانواده ای از برنامه ها تقسیم می شود که وب سایت ها، فروش، عملیات و ابزارهای بهره وری را پوشش می دهد.این نرم افزار مدیریت انبار از نقاط سفارش و RFQ خودکار برای دوباره پر کردن خودکار زنجیره تأمین شما استفاده می کند.

Odoo با 24 دلار در ماه برای هر کاربر قیمت گذاری شده است.

نظر شما در مورد این راه حل های مدیریت انبار چیست؟

آیا هیچ یک از نرم افزارهای انبار ذکر شده  را امتحان کرده اید؟ چه نوع نرم افزار های مدیریت انبار را ترجیح می دهید؟ آیا نرم افزار مدیریت انباری وجود دارد که به این لیست اضافه کنید؟ در قسمت نظرات پایین ما را آگاه کنید.

نرم افزار انبارداری حرفه ای