بهترین منابع مالی برای شروع کسب و کارهای کوچک

تاریخ انتشار: 1396/12/22

بهترین منابع مالی برای شروع کسب و کارهای کوچک

شما ایده شروع یک کسب و کار جدید را در سر می­پرورانید و می­خواهید یک کسب و کار جدید راه ­اندازی کنید. چگونه می­ توان کسب و کار جدید خود را از ایده به موفقیت درآورید؟ منابع مالی برای راه­ اندازی آن کدام­ اند؟در اینجا محبوب­ترین منابع مالی راه ­اندازی یک کسب و کار را توضیح می­دهیم.

1) جیب شما این ممکن است در نگاه اول دلهره ­آور باشد، اما محبوب­ترین منبع مالی برای شروع کسب و کار است. بسیاری از مردم پول ابتدائی خود را از طریق وام گرفتن، بازپرداخت اقساط خانه خود و یا فروش ملک یا اموال به دست آورده­اند. حتی برخی از افراد موفق به کسب وام تجاری راه ­اندازی کسب و کار  شده ­اند. مؤسسات و سرمایه ­گذاران وام­ دهنده معمولا انتظار دارند که یک فرد برای شروع کسب و کار یک تعهد مالی شخصی ایجاد کند.  

2) خانواده و دوستان دومین منبع محبوب­ترین پول برای شروع یک کسب و کار، خانواده و دوستان است که اغلب مایل به ارائه یک وام شروع یا حتی گاهی اوقات یک هدیه مستقیم برای کمک به شرکت جدید هستند. پس از همه، آن­ها احتمالا در حال حاضر از قبل به ارزش ایده­های کسب و کار شما تا حدی که برای شما بهترین است؛ باور دارند.

  3) خط اعتباری در حالی که به عنوان تنها منبع پول راه اندازی توصیه نمی­شود، خط اعتباری برای مرحله شروع ضروری است. مهم نیست که چقدر در آماده­ سازی طرح کسب و کارتان دقیق بوده­اید، همیشه هزینه­ های غیر منتظره­ای و هزینه­ هایی که شما دست کم گرفته ­اید، وجود دارد. امیدوارم، قبل از اینکه تصمیم به شروع کسب و کار با ایجاد ارتباط با مدیر بانک محلی خود و اطمینان از اینکه رتبه اعتباری شما در شکل خوب است، راه را برای دسترسی به این منبع بودجه آماده کرده­اید. هیچ بانکی برای کسی که اعتبار بانکی آن­ها معلوم نیست، اعتبار نمی­دهد، به خصوص اگر این فرد رتبه اعتباری نداشته باشد.  

4) یک وام تجاری از یک بانک در این جا منظور از "بانک" اشاره به مؤسسات وام­ دهنده سنتی مانند بانک­ها و مؤسسه­ های مالی اعتباری است. در واقع کسب و کار وام از این منابع سنتی آسان­تر است، زیرا مردم بیشتر از همیشه موفق به کسب و کارهای کوچک شده ­اند و بانک ­های بزرگ علاقه ه­ای به کسب و کارهای کوچک ندارند. به این ترتیب، شما نمی­توانید به چه میزان پولی را که می­ خواهید از یک بانک بزرگ بگیرید و انتظار داشته باشید که با آن کنار بیایید. درخواست برای هر وام تجاری، فرایندی طولانی است.

  5) یک وام تجاری از یک سازمان مربوط به کسب و کار و یا دولتی حمایت می­کند. سازمان­های زیادی وجود دارند که هدف آن­ها ارتقاء توسعه اقتصادی و یا کمک به نوع خاصی از مردم در کسب و کار است. اغلب (اما نه همیشه) این کمک­ ها شامل پشتیبانی مالی، مانند وام های راه اندازی است. به عنوان مثال در کشور کانادا، Futurpreneur Canada یک سازمان غیر انتفاعی است که تأمین مالی و حمایت از کارآفرینان جوان 18 تا 39 ساله را فراهم می­کند. برخی از سازمان­ های دولتی نیز کمک ­های مالی را  برای راه اندازی کار برای زنان قرار می­دهند. در کشور کانادا در هر استانی، سازمان­ های توسعه اقتصادی وجود دارند که برای کارآفرینان، کمک مالی و خدمات ارائه می­کنند. به عنوان مثال، در انتاریو، شرکت­های سهامی مشترک CFDCs در جوامع انتخاب شده در روستا و شمال انتاریو فعالیت می­کنند، در حالی که شرکت­ های تجاری توسعه کسب و کار CBDCSدر خدمت روستایی آتلانتیک کانادا هستند.   

6) شرکت در یک برنامه راه اندازی کسب و کار تحت حمایت دولت اگر واجد شرایط هستید، این بهترین راه برای شروع یک کسب و کار است. برنامه ­هایی مانند برنامه خود اشتغالی (برای افراد واجد شرایط مشاغل مشغول به کار) و برنامه سرمایه مانند ConneXion برای کارآفرینان جوان (برای کارآفرینان جوان در آتلانتیک کانادا) نه تنها برای ایجاد یک کسب و کار ارزشمنداند، بلکه مانند یک مشاوره و کمک طرح، می­توانید کسب و کار  خود را با آن­ها توسعه دهید.   7) پیدا کردن سرمایه ­گذاران سرمایه ­گذاران یا وام ­دهنده ­های خصوصی ممکن است منابع مالی عالی برای کسب و کار جدید شما باشند. در اغلب موارد جذب سرمایه ­گذاران به سرمایه­ گذاری به جای سرمایه­ گذاری ثابت است، اگر شما بتوانید در زمان مناسب با یک طرح کسب و کار قابل توجه ایده­ای را ارئه دهید که سرمایه­ گزاران را اقناع نمایند، این کار غیر ممکن نیست.  

8) برنامه کمک­های دولتی در حالی که اغلب به عنوان یک منبع عالی برای ایجاد یک کسب و کار شناخته می شود، اما این گونه نیست؛ زیرا اکثر راه­ اندازی­ها به صلاح دید شما نیستند زیرا کمک ­های دولتی بیشتر در کسب و کارهای خاصی در دسترس است. کسانی که قصد دارند تا "کسب و کار مناسب" را راه اندازی کنند، برنامه­های کمک­ های دولتی را که می­توانند بودجه مورد نیاز را فراهم کنند بسیار راحت­ تر پیدا می­کنند. به عنوان مثال اگر در یک کشور  تولید انرژی­ های کارآمد و تجدید­پذیر، اولویت دولت است، شرکت­های مشارکت ­کننده در تولید برق (با استفاده از یک سوخت برای تولید همزمان حرارت و برق) و یا فن­آوری ­های تجدید­پذیر انرژی، فرصت­های بیشتری را در اختیار دولت قرار می­دهد.

  بهترین منبع کسب و کار شروع با پول برای شما کدام است؟ احتمالا، مانند بسیاری از افرادی که قبل از شما کسب و کاری را شروع کرده ­اند، به ترکیبی از منابع مالی نیاز دارید تا پولی را که برای توسعه کسب و کارتان نیاز دارید، دریافت کنید. شما حتی می­توانید تمام منابع موجود در بالا را کشف کنید. با این حال،بخشی از سود خود را، به کارت­های اعتباری شخصی خود برای سرمایه ­گذاری برای شروع کسب و کارتان اختصاص دهید. بهتر است صبر کنید تا کسب و کارتان شروع شود سپس از منابع مالی­ خود استفاده نمائید، نه اینکه مالیات کسب و کار جدید خود را خراب کنید و احتمالا اعتبار شخصی خود را خراب کنید.

تامین منابع مالی