برنامه‌ای برای مدیریت بدهی‌ های کسب‌وکار شما

تاریخ انتشار: 1396/08/17

برنامه‌ای برای مدیریت بدهی‌ های کسب‌وکار شما

بسیاری از صاحبان کسب‌وکارهای کوچک تعداد بسیار زیادی از گزینه‌ها را برای تأمین مالی کسب‌وکار خود کشف می‌کنند با علم بر آن‌که گرفتن وام ومدیریت بدهی‌ برای کسب‌وکارهای کوچک کار آسانی نیست، اکثر وام‌دهندگان در مورد کسانی که به آن‌ها وام می‌دهند بسیار گزینشی برخورد می‌کنند.

در بسیاری از موارد آن‌ها مجبور به وام دادن به صاحبان کسب‌وکاری هستند که پیشینه تعهد مالی شخصی آن‌ها مورد تائید واقع‌شده و سودآور بودنشان به اثبات رسیده است. در این رابطه بسیاری از صاحبان کسب‌وکارهای کوچک مجبور به استفاده از هر چیزی که منجر به دریافت پول موردنیاز برای کسب‌وکار آن‌ها می‌شود خواهند بود. در برخی از مواقع آن‌ها توسط وام‌دهندگان ملزم به تضمین کردن وام از طریق وثیقه گذاشتن دارایی‌های شخصی و سایر تضمین‌ها خواهند شد. همه این موارد زمانی که یک کسب‌وکار به‌راحتی اداره می‌شود و عملکرد عالی دارد منطقی به نظر می‌آید. اوقات سخت اقتصادی بااین‌حال در برخی از مواقع صاحبان کسب‌وکارهای کوچک ممکن است به‌شدت مجبور به تقلا برای اجرای الزامات اجباری خود از قبیل پرداخت وام‌ها و یا  بدهی کارت‌های اعتباری شوند و به همین دلیل درگیر مشکلات حادی شوند و این دوران را به‌سختی سپری کنند. در مدل معمول کسب‌وکارهای کوچک، صاحبان کسب‌وکار ممکن است شانس بسیار کمی برای صبر کردن در این زمان‌های سخت اقتصادی داشته باشند و حتی ممکن است درگیر قرض‌های بیشتر با گرو گذاشتن دارایی‌های شخصی و حتی استفاده از کارت‌های اعتباری خودگردند. حال، موقعیتی را تصور کنید که رکود اقتصادی ادامه داشته باشد و کسب‌وکار کوچک شما غرق در قروض غیرقابل‌کنترل بیشتری شود که مسلماً همراه با نرخ‌های بهره بالایی خواهد بود. در چنین زمان‌هایی است که کسب‌وکارهای کوچک درحالی‌که با گزینه‌های بسیار کمی روبه‌رو هستند به برنامه رهایی از قروض برای کسب‌وکار خودروی می‌آورند.

داشتن یک برنامه کاری مهم‌ترین موضوع برای مدیریت بدهی‌هاست. ضروری است که کسب‌وکارهای کوچکی که در حال دست‌وپنجه نرم کردن با قروض خود هستند یک برنامه کاری در مورد چگونگی خلاص شدن از این موقعیت تدوین نمایند. این امر همچنین باید با یک برنامه قابل‌اجرا در مورد چگونگی اجتناب از انباشتگی قروض در آینده ومدیریت بدهی‌ همراه شود. دراین‌ارتباط شما باید با خودتان و وام‌دهندگان خود صادق باشید. در بسیاری از مواقع کسب‌وکارهای کوچک به دلیل مسائل مالی تا حدی دچار مشکل خواهند شد. به همین خاطر در نظر گرفتن یک برنامه رهایی از قروض در کسب‌وکار که به شما در کاستن بازپرداخت بدهی‌ها کمک خواهد کرد و به امور مالی شما ساختار می‌بخشد ضروری می‌نماید. به یاد داشته باشید که این برنامه باید واضح بوده و راهکارهایی تمهید نماید که شمارا قادر به ارائه آن در مقابل وام‌دهندگان سازد. این موضوع شمارا ملزم خواهد ساخت تا ماهیت مشکل را درک کرده و یک برنامه پرداخت بدهی را که به‌احتمال‌زیاد هم برای شما و هم برای وام‌دهندگان شما کارساز خواهد بود ایجاد نمایید. برنامه بازپرداخت بدهی‌ها باید شامل موارد زیر باشد:

لیست کردن بدهی‌های شما شما باید فهرستی از  وام‌دهندگان خود، مقداری که به آن‌ها بدهکارید و نرخ‌های بهره‌ای که برای هر یک از وام‌ها پرداخت می‌شود تهیه نمایید.

جستجوی گزینه‌های ممکن به دنبال راه‌های جایگزین برای کاستن از نرخ بهره خود باشید. با وام‌دهندگان خود تماس حاصل کنید و در مورد نرخ بهره کمتر و انتقال بدهی‌ها از مبالغ بالا در لیست قیمت‌ها به بدهی‌های با هزینه کمتر مذاکره نمایید.دوباره به دنبال گزینه‌های ممکن برای تأمین مالی مجدد باشید. گزینه‌هایی مانند وام‌های مبتنی بر درامد و یا وام‌هایی که از دوستان و خانواده قابل دریافت است، همچنین وام‌هایی که همکاران به همکاران می‌توانند واگذار نمایند.

بازپرداخت بدهی‌های شما با بدهی‌هایی شروع کنید که بیشترین هزینه را برای شما ایجاد می‌کنند و کار خود را تا کم‌هزینه‌ترین بدهی خود ادامه دهید. شما باید تلاش کنید تا برنامه بازپرداخت را به شیوه‌ای تنظیم کنید که هیچ‌کدام از بستانکاران احساس نادیده گرفته شدن نداشته باشند.

داشتن درک مناسب از فراغت از بدهی تماس گرفتن با هر یک از بستانکاران در کسب و کار خود و تشریح واضح  ماهیت مشکلات جریان وجوه نقدی که با آن مواجهید و ارائه یک برنامه بازپرداخت به آن ها ضروری است. توصیه می شود که برای نرخ بازده کمتر با آن ها مذاکره نمایید و از آن ها چنین چیزی را تقاضا کنید و همچنین درخواست طولانی تر کردن دوره  بازپرداخت را داشته باشید. مجدداً می‌توانید جبران بدهی‌های خود را در نظر بگیرید. برای مثال بدهی‌های تضمین نشده‌ای مانند صورتحساب فروشندگان و بدهی کارت‌های اعتباری می‌تواند به‌صورت یک بدهی واحد با نرخ بهره کمتر و بازپرداخت ماهانه تبدیل شود. دراین‌ارتباط داشتن یک وام تضمین‌شده می‌تواند به‌خوبی به نفع شما عمل کند ازآنجاکه به سازمان وام‌دهنده ضمانت داده می‌شود که درصورتی‌که شما قادر به بازپرداخت بدهی خود نباشید می‌تواند وثیقه شمارا در تصاحب خود نگاه دارد. به‌عنوان یک صاحب کسب‌وکار کوچک موارد بسیار زیادی وجود دارند که قبل از تنظیم هرگونه گزینه رها شدن از بدهی باید موردنظر قرار دهید. قبل از آن‌که هرگونه اقدامی نمایید، بررسی کنید که آیا رها شدن از بدهی برای موقعیت مالی شما امکان‌پذیر هست؟ آیا این موضوع اعتبار بلندمدت شما و خوش‌نامی کسب‌وکار شمارا تحت تأثیر قرار خواهد داد یا خیر؟

مدیریت بدهی