اهمیت دیدن دموی نرم افزارها قبل از خرید نرم افزار

تاریخ انتشار: 1397/04/14

اهمیت دیدن دموی نرم افزارها قبل از خرید نرم افزار

هیچ چیزی پر قدرت تر از مشاهده ی نسخه ی دموی نرم افزار نشان دهنده کارایی و عملکرد نرم افزار نیست. مشاهده نسخه دموی نرم افزار این امکان را به شما می دهد، تا با مشاهده نرم افزار مورد نظر خود به این نتیجه برسید که آیا این همان نرم افزار مورد نیاز کسب و کار شما می باشد یا خیر.

 از این قوانین استفاده کنید تا مطمئن شوید که نسخه ی دموی محصول شما در روند فروش تاثیر مثبت دارد.

1.نسخه دموی خود را سفارشی کنید. هر مشتری منحصر به فرد است، بنابراین هر نسخه ی دمو باید به طور منحصر به فرد با آن مشتری سازگار باشد. قبل از اینکه یک محصول را نشان دهید، تحقیق خود را انجام دهید. برای درک بهتر مشتری از نسخه ی دمو نرم افزار: بررسی های مشتری SEC، انتشارات مطبوعاتی، جلسات، کنفرانس، گزارش سالانه، مصاحبه های منتشر شده، و غیره را انجام دهید.

 همچنین اطلاعات خاصی درباره افراد یا گروهی که می خواهید نسخه ی دمو را مشاهده کنند، جمع آوری کنید. سپس داده ها و محتویات را هم تغییر دهید.

 2. تبلیغات و دموی نرم افزار هرگز نباید یک ویژگی محصول و عملکرد آن باشد. در عوض، باید داستان مشتری را با محصولی که نقش کلیدی بازی می کند،           بگویید یعنی کارایی و کارآمد بودن نرم افزار با توجه به نیاز مشتری را بعنوان دمو نمایش دهید. به عنوان مثال، فرض کنید یک محصول نرم افزاری را نشان می دهید که به شرکت کمک می کند تا فهرست موجودی خود را از قطعات بهتر کنترل کند. در اینجا دو رویکرد معمول وجود دارد: ناکارآمد: "در منوی بالا ما میتوانیم فایلهای موجودی را باز کنیم، فایلهای موجودی را ذخیره کنیم، تنظیمات موجودی را تنظیم کنیم، و فایلهای موجودی را از پایگاه داده تولید کنیم. بعد منوی ویرایش است که ما میتوانیم آنها را کپی، برش، چسباندن و قرار دادن در فایل های موجودی، که با هر رکورد موجودی در هر فرمت استاندارد کار می کند ... در منوی بعدی ... " موثر: "تصور کنید که یک تماس از طبقه کارخانه خارج می شود و آنها تقریبا تمام قطعات را خالی می کنند و اگر زودتر به پایان برسند، بسته می شوند موجودی اضافی در گیاهان دیگر و تامین کنندگان کلیدی. یک منبع جدید با نقطه و کلیک را انتخاب می کنید (مانند ...)، و سیستم دستورات حمل و نقل را برای ارسال قطعات به فردا می فرستد. "

3. تمرین کنید، تمرین کنید، تمرین کنید. نسخه ی دمو بسیار دشوارتر از ارائه آن است؛ زیرا در نسخه ی دمو شما باید به طور همزمان بر مشتری تمرکز کنید، تأثیری که تبلیغات و نمایش نسخه دمو روی مشتری دارد چیز دیگری ندارد. میتوانید بدون تمرین کنفرانس تبلیغاتی دمو برگزار کنید، در این صورت شما شگفت زده می شوید، فروشندگان فکر می کنند که می توانند آن را در زمان کنفرانس به نمایش بگذارند. نتیجه همیشه یک فاجعه است.

4. قبل از آزمایش همه چیز. نسخه ی دمو به مشتری می گوید که: شما به اندازه کافی آماده اید و یا خیر، در صورت آماده نبودن خرید از شما احتمالا یک اشتباه است؛ این محصول قطعه ای از تلخی است که حتی تحت معترض ترین شرایط هم ناکام می ماند. هرگز نسخه ی نمایشی را با اجرای خشک انجام ندهید، ترجیحا در همان محل که در آن کنفرانس دموی نرم افزار خود را ارائه خواهید کرد، باشد. هرگز فرض نکنید که تجهیزات موجود در سایت مشتری یا مرکز کنفرانس کار خواهد کرد. و همیشه یک برنامه پشتیبان داشته باشید: اگر چیزی اشتباه باشد، با برخی از فعالیت های فروش گرا که می تواند شکاف را پر کند.

5. پس از نسخه ی دمو، معامله را ببندید از آنجا که "دیدن اعتقاد داشتن" است، زمانی بهتر از یک نسخه ی دموی موفقیت آمیز برای بستن قرار داد فروش وجود ندارد و یا برای گام بعدی، مانند جلسه ای برای تصمیم گیری، از شما بخواهند. بنابراین هنگامی که شما در مرحله نمایش نسخه ی دمو هستید، باید کاری کنید که فروش را به سمت جلو حرکت دهد. اگر این کار را نکنید، این بدان معنی است که یا نسخه ی دموی نرم افزار شما مشکل دارد و یا محصول در ابتدا ارزش خرید ندارد. مطالب فوق از کتاب کسب و کار و فروش، اقتباس شده است.

   

نسخه ی دمو
دموی نرم افزار