کیف پول بیت کوین چیست؟

تاریخ انتشار: 1398/05/16

کیف پول بیت کوین چیست؟

یک کیف پول بیت کوین بسیار شبیه به حساب بانکی شماست. کیف پول ها اجازه ارسال، دریافت و ذخیره بیت کوین ها را می دهند. چند نوع کیف پول وجود دارد و باید نوع کیف پول خود را انتخاب کنید. ویژگی ها و دستگاه هایی که کیف پول روی آن قرار می گیرد، متفاوت هستند. انواع کیف پول های بیت کوین عبارتند از:

۱. کیف پول های سرد و کیف پول های گرم (Cold wallets and Hot wallets)

همه کیف ها به دو نوع گرم یا سرد طبقه بندی می شوند. نوع اولی به اینترنت متصل و آنلاین است که به آن کیف پول “گرم” گفته می شود. دومین نوع کلی کیف پول، به اینترنت متصل نیست و آفلاین است که به آن کیف پول “سرد” گفته می شود. برای مبالغ بالا کیف پول سرد بهترین گزینه نگهداری ارزدجیتال است. اما کیف پول گرم برای نظم دادن و جلوگیری از گم شدن بیت کوین ها روش معمول تری بین مردم است.

کیف پول بیت کوین

۲. کیف پول دسکتاپ

این کیف پول ها برای دانلود و استفاده در لپ تاپ ها و رایانه های شخصی طراحی شده اند. آنها حتی وقتی که کامپیوتر به اینترنت متصل نیست، قابل دسترسی هستند. این کیف پول ها برای سیستم عامل های مختلف مانند ویندوز، سیستم عامل مک و اوبونتو در دسترس هستند. کیف پول Armory بهترین کیف پول دسکتاپ است، به خصوص با توجه به ویژگی های امنیتی آن. انواع دیگر کیف پول دسکتاپ که مناسب هستند عبارتند از: Multibit، mSIGNA و Hive

کیف پول بیت کوین

۳. کیف پول های موبایل

امرزه که برای اکثر کارهای روزمره از تلفن همراه استفاده می کنیم ، استفاده از کیف های بیت کوین برای گوشی های هوشمند شما بسیار راحت است. کیف پول های Mycelium و Blockchain هر دوبرای پلتفرم های اندروید و IOS در دسترس هستند. برای بلک بری، Bittoin Wallet مناسب ترین کیف پول در این سیستم عامل است. شاید یکی از ویژگی های مفید در کیف های موبایل، به جز ویژگی های امنیتی پیشرفته، قابلیت کد QR است. این کد امکان پرداخت های فوری را میسر می سازد.

کیف پول بیت کوین

۴. کیف پول های آنلاین وب

این خدمات توسط شرکت های خدمات کیف پول شخص ثالث در سرویس های ابری ارائه می شود. دسترسی به این کیف پول، تنها از طریق اتصال به اینترنت امکان پذیر است. Coinbase، Circle وblockchain چند مورد از ارائه دهندگان این خدمات هستند. همچنین کیف پول Bitgo از نوعی الگوریتم امنیتی برای قفل کردن حساب ها استفاده می کند.از سوی دیگر، کیف پول Coinkite، امکان ایجاد حساب های چند کاربره را فراهم می کند.

کیف پول بیت کوین

۵. کیف پول های فیزیکی

با کیف های کاغذی می توانید بیت کوین های خود را به طور مداوم به صورت سرد (آفلاین) نگهداری کنید. شما می توانید این نوع کیف پول ها را در گاو ضندوق خود مانند دیگر ارزهای سنتی محافظت کنید. برای ایجاد کیف پول کاغذی، از سایت هایی مانند Bitaddress.org یا Blockchain.info می توانید استفاده کنید. هنگامی که کیف پول های کاغذی تولید می شوند می توانید آن ها را توسط پرینتر، روی کاغذ چاپ کنید.

۶. کلاینت های بیت کوین

این کیف پول ها اصلی ترین کیف پول های بیت کوین بودند که پیشگامان این صنعت از آن استفاده می کردند. این کیف پول ها در کامپیوتر هایی که نصب می شوند مستقیما به شبکه بلاک چین متصل می شوند و وظیفه ارسال و دریافت و حافظت از بیت کوین را انجام می داد..BitcoinQt، اولین کامپیوتر بیت کوین بود. بسیاری معتقدند که این کامیپوتر متلعلق به ساتوشی ناکاموتو است. یکی دیگر از کامپیوترهای بیت کوین Electrum، با قابلیت های بیشتر است.

۷. کیف پول های سخت افزاری

Trezor و Ledger HW.1 بهترین کیف پول های سخت افزاری هستند که به سرعت در بین کاربران محبوب شدند. آنها دستگاه های فوق العاده کوچکی هستند که بیت کوین ها را به صورت آفلاین و با امنیت فوق العاده بالا ذخیره می کنند و می توانید از آن ها برای انجام تراکنش ها (ارسال و دریافت بیت کوین) استفاده کنید. لازم به ذکر است که برای انجام تراکنش به صورت خیلی امن به اینترنت متصل می شوند.

توسعه دهندگان این دستگاه ها از رمزنگاری های سطح بالا استفاده می کنند و به طور مداوم آن ها را به روز و بررسی می کنند.

برای دانلود کیف پول بیت کوین برای اندروید می توانید وارد مقاله مربوطه شوید و اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

بهترین کیف پول های بیت کوین(سخت افزاری، نرم افزاری و تلفن همراه)

  • لجر نانو اس(Ledger Nano S)

کیف پول لجر نانو اس یک کیف پول سخت افزاری از یک استارت آپ فرانسوی است. این کیف پول شبیه یک فلش مموری است که می تواند به هر نوع درگاه USB متصل شود. این کیف پول سخت افزاری فاقد باتری است و تنها زمانی که به کامپیوتر و یا موبایل متصل می شود شروع به کار کردن می کند.

لجر دارای برچسب ضد جعل نیست زیرا پروسه کریپتوگرافی آن، صحت و یکپارچگی دستگاه را در زمان روشن شدن بررسی می کند.

لدجر همچنین دارای یک صفحه نمایش OLED و دو کلید جانبی برای تایید تراکنش ها نیز می باشد. هنگامی که دستگاه نانو اس خود را به عنوان یک دستگاه جدید، پیکربندی و تنظیم می کنید، باید پین کد خود را به منظور تامین امنیت کیف پول خود تنظیم نمایید. سپس عبارت بازیابی 24 کلمه ای خودتان را یادداشت نمایید. این عبارت بازیابی می تواند در هر زمان برای بازیابی بیت کوین شما مورد استفاده قرار بگیرد.

با داشتن این کیف پول، کلیدهای خصوصی شما به صورت آفلاین نگهداری می شوند، از اینرو در مورد امنیت پول شما جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد. نانو اس با قیمت حدود 120 دلار همچنین  ارزان ترین کیف پول سخت افزاری با قابلیت نگهداری از چندین ارز می باشد.

کیف پول بیت کوین

لجر نانو اس می تواند از ارزهای مهم زیر پشتیبانی کند:

  1. بیت کوین(BTC)
  2. بیت کوین کش(BCC)
  3. اتریوم(ETH)
  4. اتریوم کلاسیک(ETC)
  5. لایت کوین(LTC)
  6. دش(DASH)
  7. دُج کوین(DOGE)
  8. زی کش(ZEC)
  9. ریپل(XRP)
  10. استراتیس(STRAT)
  11. کومودو(KMD)
  12. PoSW
  13. ARK
  14. Ubiq
  15. اکسپنس(EXP)
  16. PIVX
  17. Vertcoin
  18. Viacoin
  19. استیلت کوین(XST)
  20. NEOبا کیف پول NEON کار می کند واز GAS نیز پشتیبانی می کند
  21. بیت کوین گلد و غیره ….

همچنین، این یک کیف پول است که می تواند بیش از 700 ارز و توکن ERC20 را، همگی در یک جا نگهداری و مدیریت کند.

نکته: هنگامی که تعداد زیادی بیت کوین و یا آلت کوین دارید، باید همیشه از کیف پول سخت افزاری استفاده کنید.

  • ترزور(Trezor)

این کیف پول توسط ساتوشی لبز که یک شرکت مستقر در جمهوری چک است ارائه شده. ترزور اولین کیف پول سخت افزاری جهان است.

این کیف پول یک دستگاه کوچک به همراه یک صفحه نمایش OLED است که به وسیله ی یک ورودی USB به تلفن و یا کامپیوتر شخصی شما متصل می شود. هدف اصلی آن نگهداری از کلیدهای خصوصی شما به صورت آفلاین و امضاء تراکنش های شما می باشد.

تنظیم اولیه آن نسبت به لجر نانو اس کمی متفاوت است. در ترزور، هنگامی که برای اولین بار آن را به کامپیوتر شخصی خود متصل کردید، یک پین کد شش رقمی بر روی صفحه نمایش خود به شما نشان می دهد. شما نیاز دارید این پین کد را  در صفحه نمایش مربوطه در کامپیوتر خود وارد کنید. این کد هر زمان که بخواهید ترزور را به کامپیوتر متصل کنید به صورت تصادفی ایجاد می شود و از اینکه یک کامپیوتر مداخله گر و یا دستکاری شده نمی تواند به پین کد شما دسترسی داشته باشد، اطمینان حاصل می کند.

بعد از وارد کردن پین کد، از شما خواسته می شود تا شماره بازیابی 24 رقمی خود را بنویسید. شما باید از کلید بازیابی خود به صورت امن نگهداری کنید زیرا این تنها راهی است که به وسیله ی آن قادر خواهید بود بیت کوین های خود را بازگشت دهید.

استفاده از ترزور کاملا شبیه به نانو اس می باشد.

کیف پول بیت کوین

ترزور در حال حاضر تعداد زیادی از ارزهای رمزنگاری پشتیبانی می کند:

  1. BTC – Bitcoin
  2. ETH/ETC – Ethereum/Ethereum Classic
  3. NMC – Namecoin
  4. LTC – Litecoin
  5. DOGE – Dogecoin
  6. ZEC – Zcash
  7. DASH – Dash

به روز رسانی: ترزور در حال حاضر بیش از 600 ارز رمزنگاری و توکن را پشتیبانی می کند.

ترزور می تواند به وسیله ی اپلیکیشن هایی مانند ترزور والت، مایسلیوم و مالتی بیت اچ دی استفاده کند.

این کیف پول در حال حاضر برای ویندوزهای نسخه 7 و بالاتر، سیستم عامل X نسخه 10.8 و بالاتر و لینوکس در دسترس می باشد. شما قادرید از آن بر روی دستگاههای اندرویدی خود نیز استفاده کنید. این دستگاه در سه رنگ متفاوت سفید، خاکستری و سیاه موجود می باشد و قیمت آن 110 دلار است.

  • اکسدوس(Exodus)

اکسدوس یک کیف پول دسکتاپی رایگان است که توسط جی پی ریچاردسون و دنیل کاستاگنولی در اواسط سال 2015 ساخته شد. اکسدوس اولین کیف پول دسکتاپی با پشتیبانی از چندین ارز رمزنگاری است.

با نگاه به این کیف پول می توان به سادگی دریافت که شرکت حداکثر تلاش خود را برای داشتن یک تجربه کاربری خوب انجام داده است.

شما می توانید بدون نگرانی بیت کوین خود را در کیف پول اکسدوس ذخیره و نگهداری کنید، زیرا این کیف پول به هیچ سرور میزبانی متصل نیست. این کیف پول در حال حاضر انواع ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین، بیت کوین کش، اتریوم، ریپل، استلار، لایت کوین، دوج کوین، دش، گلم و آگور پشتیبانی می کند.

برای استفاده از اکسدوس نیازی به ثبت نام یا تایید هویت نیست. اما مطمئنا باید یک نسخه پشتیبان از کلیدهای خود تهیه کنید.

برای دسترسی و انتقال سرمایه خود باید یک رمز عبور را تنظیم کرده و قرار دهید.

علاوه بر این که یک نسخه پشتیبان از کلیدهای بازیابی خود تهیه می کنید، بخواهید تا آن را به ایمیل شما ارسال کند تا یک لینک با ویژگی بازیابی برای شما ارسال شود. شما می توانید همیشه از این لینک همراه با رمز عبور خود برای بازیابی کیف پول اکسدوس خود استفاده کنید.

با این وجود هنگام استفاده از اکسدوس آنچه را باید به یاد داشته باشید این است که، هنگامی می توانید از کلیدهای خود نسخه پشتیبان تهیه کنید که مقداری موجودی در کیف پول خود داشته باشید.

کیف پول بیت کوین

یکی از مزایای این کیف پول استفاده از یک نمودار دایره ای در مرکز صفحه است که می توانید تمام موجودی خود را در یک نگاه بررسی نمایید.

اکسدوس اولین کیف پول دسکتاپی است که از ShapeShift برای مبادله ارزهای رمزنگاری استفاده می کند. اگر به کمک نیاز داشتید می توانید از طریق ایمیل شخصی خود با سازندگان کیف پول مکاتبه نمایید. این کیف پول برای مکینتاش، لینوکس و ویندوز در دسترس است.

  • بلاک چین دات کام (Blockchain.com)

com یکی از اولین سرویسهای ارایه دهنده کیف پول آنلاین بیت کوین است.

کیف پول بیت کویندر بلاک چین دات کام شما می توانید خرید و فروش بیت کوین را انجام دهید و تبدیل نمایید اما از آنجایی که این کیف پول یک صرافی کامل نیست، نسبت به سایتی مانند کوین بیس بسیار امن تر است، زیرا در کیف پول هایی مانند کوین بیس شما می توانید مطمئن باشید که هکرها دائما در تلاش برای هک کردن آن هستند. Blockchain.info چند سطح امنیتی دارد و بنابراین استفاده از این کیف پول برای بیت کوین در برخی مواقع کمی پیچیده تر است. اما مطمئن شوید که عبارت بازیابی خودتان در این کیف پول را حتما یادداشت نمایید.

  • جکس (Jaxx)

جکس بزرگترین کیف پول دیجیتال چند منظوره است که از بیت کوین و آلت کوین ها پشتیبانی می کند. این کیف پول در حال حاضر از 13 ارز رمزنگاری پشتیبانی می کند و می تواند یک انتخاب مناسب برای کاربرانی باشد که از چند ارز رمزنگاری استفاده می کنند.

این کیف پول با داشتن یک تیم توسعه فعال در زمینه لایتنینگ بسیار قابل اعتماد است. آلت کوین هایی مانند مونرو، تدر، ریپل و بسیاری دیگر در نقشه راه این کیف پول قرار دارند.

جکس یک رابط کاربری یکپارچه و با کاربری آسان را تهیه کرده است. برای شروع استفاده از جکس تاییدیه ایمیل، نام کاربری و کلمه عبور نیاز نیست.

کیف پول بیت کوین

جکس یک کیف پول با ساختار سلسله مراتبی(HD) است که همراه با ویژگی پشتیبان گیری از کلید Seed می باشد. کلید Seed به شما در کنترل و بازگردانی دارایی های رمزنگاری، در صورت گم شدن یا خرابی دستگاه کاربریتان، کمک می کند. شما می توانید با استفاده از کلید خصوصی خود، بیت کوین یا آلت کوین هایتان را در یک کیف پول کاغذی وارد کنید.

جکس نیز ShapeShift.io را برای انجام مبادله ارزهای رمزنگاری در فضای کیف پول خود ادغام کرده و به دوست داران چند ارز رمزنگاری امکان انتخاب را می دهد.

این کیف پول در حال حاضر در تلفن همراه و تبلت iOS و اندروید، برای استفاده در مرورگرهای کروم و فایرفاکس و نسخه های دسکتاپی ویندوز، لینوکس و مکینتاش قابل استفاده است.

  • مایسلیوم(Mycelium)

مایسلیوم یک کیف پول متن باز و با ساختار مناسب بیت کوین با یک جامعه توسعه دهنده نو آور است. در واقع یک کیف پول با کاربری آسان است، زیرا برای شروع استفاده از آن هیچ تایید ایمیل، نام کاربری و رمز عبوری لازم نیست.

اگر تازه وارد دنیای بیت کوین شده اید، از استفاده از رابط کاربری آسان میسلیوم لذت خواهید برد. علاوه بر این کنترل کلیدهای خصوصی کیف پول در اختیار شما است و  هر زمان که به آن نیاز داشتید می توانید آن را وارد کنید.

کیف پول بیت کوین

میسلیوم یک کیف پول HD است و یک کلید Seed جهت پشتیبان گیری در اختیار شما قرار می دهد که شامل 12 کلمه می باشد که باید آن را حفظ کرده و در جایی امن نگهداری کنید. در صورتی که دستگاه کاربری شما گم و یا خراب شود، می توانید با استفاده از این کلید پشتیبانی، بیت  کوین ها را بازیابی کنید. اگر این 12 کلمه را فراموش کنید و یا آن را گم کنید، بیت کوین های خود را از دست خواهید داد.

مایسلیوم با کیف پول های سخت افزاری Nano S، کیپ کی، ترزور و همچنین کیف پول های کاغذی سازگار است.

در حال حاضر میسلیوم در سیستم عامل های اندروید و iOS در دسترس است.

نتیجه گیری

نام کیف پول

نوع کیف پول

امتیاز

لجر نانو اس(Ledger Nano S)

کیف پول سخت افزاری

9 از 10

ترزور(Trezor)

کیف پول سخت افزاری

8.5 از 10

اکسدوس(Exodus)

کیف پول دسکتاپی

8 از 10

بلاک چین دات کام(Blockchain.com)

کیف پول آنلاین

7.5 از 10

جکس(Jaxx)

کیف پول تلفن همراه

7.5 از 10

مایسلیوم(Mycelium)

کیف پول تلفن همراه

7 از 10

مهم این است که بیت کوین خود را در یک صرافی نگهداری نکنید، زیرا در این صورت در معرض از دست دادن تمام ارزهای خود خواهید بود.

خوشبختانه کیف پول های آفلاین و آنلاین زیادی در دسترس است. این مقاله که در مورد انواع مختلفی از کیف پول های بیت کوین است، از جمله نرم افزاری، سخت افزاری و کیف پول دسکتاپی، می تواند در انتخاب گزینه مناسب به شما کمک کند.

 

کیف پول بیت کوین