انتخاب نرم‌افزار حسابداری تولیدی برای یک تولیدی کوچک و متوسط

تاریخ انتشار: 1396/12/13

انتخاب نرم‌افزار حسابداری تولیدی برای یک تولیدی کوچک و متوسط

نرم‌افزارهای حسابداری تولیدی به شما برای ردیابی سلامت مالی کسب‌وکارتان کمک می کند تا به پول در حال حرکت در حساب‌های خود و خارج از آن نظارت کامل داشته باشید. با استفاده از نرم‌افزار حسابداری تولید می‌توانید به محاسبه بهای تمام‌شده برای خط تولید خودبپردازید و کنترل تولید و موجودی مواد اولیه انبار، خواب سرمایه و حجم نگهداری مواد اولیه خود را مدیریت کنید. نرم افزار حسابداری تولیدی در پیگیری هزینه‌ها به شما کمک می کند و با استفاده از  گزارش‌های مختلف به شما این امکان را می دهد که عملکرد کسب‌وکار خود را از زوایای مختلف تجزیه‌وتحلیل کنید

. نرم‌افزارهای حسابداری تولیدی همچنین می‌توانند به شما در ردیابی صورتحساب‌ها و مدیریت موجودی یا پروژه‌های خود کمک کنند.

انتخاب نرم‌افزار حسابداری تولیدی می‌تواند چالش‌برانگیز باشد.باید بدانید هر برنامه شامل مجموعه‌ای از ویژگی‌های مختلف است، اغلب برنامه‌های قیمت‌گذاری چندگانه را انتخاب می‌کنند که همچنین با ویژگی، تعدادی از کاربران یا عوامل دیگر متفاوت است. در هنگام انتخاب نرم‌افزارهای حسابداری تولیدی برای کسب‌وکار خود، سه مورد را در نظر بگیرید:

1- هزینه‌ها: چه میزان بودجه برای تهیه نرم افزار در نظر گرفته اید؟ آیا یک نرم افزار ابتدائی و ساده با قیمت کم برای شما کافی است؟؟ آیا نرم افزاری که ویژگی های بیشتری داشته باشد و همه ی نیازهای شما را پوشش بدهد را به نرم افزار ارزان تر ترجیح می دهید؟

2-قابلیت استفاده: آیا نیاز دارید افراد مختلفی با سیستم کار کنند؟آیا نیازمند تعیین دسترسی های مختلف برای کاربران هستید؟آیا نیاز دارید برنامه دسکتاپ از هر نقطه جغرافیایی قابل دسترسی باشد؟آیا شما به یک برنامه تلفن همراه نیاز دارید؟

3-امکانات: برای برنامه کاری حسابداری به چه چیزی نیاز دارید؟ آیا به حساب‌های دریافتی و حساب‌های قابل پرداخت حسابداری نیاز دارید؟ کدام گزارش‌ها برای ایجاد آن نیاز دارید؟ آیا به ردیابی موجودی نیاز دارید؟ آیا به نرم‌افزاری جامع مالی تولیدی نیاز دارید که شامل خدمات جانبی مانند ردیابی زمان، مدیریت پروژه و حقوق و دستمزد باشد؟ هزینه نرم‌افزار حسابداری تولید چقدر است؟ نرم‌افزارهای حسابداری تولیدی بسته به تعداد ویژگی‌های موجود، تعداد پشتیبانی از کاربران و سایر عوامل مانند هزینه متفاوت است. اکثر شرکت‌های نرم‌افزاری حسابداری نرم‌افزارهای مبتنی بر ابر را به‌عنوان سرویس نرم‌افزار ارائه می‌دهند و هزینه اشتراک ماهانه رادریافت می‌کنند. شما معمولاً می‌توانید ازبین طرح‌های مختلف، بسته مورد نظر خود را انتخاب کنید، همچنین می توانید نوع پشتیبانی مورد نظر خود را از بین سطح های مختلف انتخاب کنید و یا اگر شما مایل به پرداخت سالانه اشتراک نرم‌افزار به‌جای ماهانه هستید، معمولا با یک نرخ مشخص به شما تخفیف داده می شود. برنامه‌های گران‌قیمت اغلب شامل ویژگی‌های پیشرفته مانند ردیابی هزینه‌ها، ردیابی فروش، صورتحساب‌های تکراری، صورتحساب پیش‌پرداخت خودکار، قابلیت‌های تیم، خدمات حقوق و دستمزد، قابلیت‌های گزارش پیشرفته، ردیابی موجودی و سفارش خرید هستند. بسیاری از شرکت‌های نرم‌افزاری حسابداری، یکپارچه‌سازی را برای افزایش قابلیت‌های نرم‌افزار یا اتصال آن به یک برنامه تجاری دیگر ارائه می‌دهند که داشتن این امکانات معمولا با پرداخت هزینه بیشتری همراه است. شرکت‌های چندگانه نسخه رایگان نرم‌افزار حسابداری خود را ارائه می‌دهند، هرچند که معمولاً دارای ویژگی‌های اساسی یا تعداد کاربران، مشتریان و معاملات هستند. برخی از ارائه‌دهندگان نرم‌افزار حسابداری رایگان پول خود را از خدمات افزودنی پرداخت‌شده ارائه می‌دهند.  اگر کسب‌وکار شما بسیار کوچک باشد این برنامه‌ها مفید هستند و یا اگر می‌خواهید نرم‌افزار را برای اجرای آزمودن دز زمانیطولانی‌تر از دوره آزمایشی استفاده کنید این اجازه را به شما می‌دهد.

  در یک نرم‌افزار حسابداری باید به دنبال چه برگ خریدهایی باشید؟ برای پیدا کردن بهترین نرم‌افزار حسابداری برای کسب‌وکار خود، به‌دقت بررسی کنید که چگونه و کجا می‌خواهید از آن استفاده کنید و اگر کسی دیگر از این سیستم قرار است استفاده کند از او نظرخواهی کنید که به چه چیزهایی نیاز دارد. در اینجا باید چندین عامل را در نظر می‌گیریم:

دسترسی چند کاربرِ: اکثر محصولات نرم‌افزاری حسابداری به شما این امکان را می‌دهند که دیگر کاربران را به سیستم دعوت کنید و توسط سیستم سرور که دسترسی کامل دارد داده‌های دیگر کاربران و کارهایی که انجام می‌دهند را رصد کنید.

پشتیبانی چندگانه کسب‌وکار: اگر بیش از یک کسب‌وکار دارید، ممکن است بخواهید نرم‌افزار حسابداری را که از چندین شرکت کوچک در یک حساب کاربری پشتیبانی می‌کند بدون هزینه اضافی داشته باشید. در غیر این صورت، برای اضافه کردن حساب‌های جداگانه برای هر نهاد، هزینه بیشتری را باید پرداخت کنید.

نرم‌افزار مبتنی بر ابر و دسترسی به تلفن همراه: در نرم‌افزار حسابداری مبتنی بر ابر شما می‌توانید هر زمان و هر مکانی از هر رایانه‌ای با دسترسی به اینترنت به‌حساب خود دسترسی پیدا کنید، به شما کمک می‌کند تا کسب‌وکار خود را از راه دور انجام دهید و بر آن نظارت و کنترل داشته باشید، چه در خانه و چه در تعطیلات...

نرم افزار حسابداری تولیدی