امنیت مالی

تاریخ انتشار: 1398/01/06

امنیت مالی به معنای آرامش خاطر شما است، زمانی که نگران نباشید که درآمد شما کافی باشد تا هزینه های خود را پوشش دهید. این بدان معنی است که شما پول کافی برای پوشش موارد اضطراری و اهداف مالی آینده خود دارید. هنگامی که شما از لحاظ مالی امن هستید، میزان استرس شما کاهش می یابد و شما آزادانه تمرکز خود را بر مسائل دیگر می گذارید.

بودجه بندی برای موفقیت

احساس امنیت مالی نیاز به دانستن اینکه دارایی ها و بدهی های شما چیست، و نیز نحوه درآمد شما با هزینه های شما مقایسه می شود. اگر شما این را ردیابی نمی کنید، ممکن است بدانید که شما در حال مبارزه هستید، اما این شبیه شترمرغ است که سر خود را در شن و ماسه قرار داده و امیدوار است بهترین اتفاق برایش رقم بخورد. برای امنیت مالی واقعی، یک بودجه اختصاص دهید که به نیازهای فعلی شما مانند مواد غذایی، لباس و پناهگاه و اهداف بلند مدت خود مانند پرداخت بدهی ها و صرفه جویی کمک کند. شما همچنین باید بیمه را برای پوشش آنچه که در زندگی می خواهید شامل کنید.

امنیت مالی

اولویت بندی اهداف بلند مدت

برای اولین بار اهداف خودتان را اولویت بندی کنید، زمانی که بودجه خود را برنامه ریزی کنید با آرامش و امنیت گذران عمر می کنید زیرا از نظر مالی برای هزینه ها امنیت خاطر دارید. این بدان معناست که مطمئن شوید که برای اهداف بلند مدت، مانند صندوق آموزش برای بچه هایتان، پیش پرداخت برای یک خانه در آینده یا یک حساب بازنشستگی برای سال های طلایی، کنار گذاشته اید. اگر در تلاش برای پیدا کردن پول کافی باقیمانده برای پرداخت بدهی، به دنبال هزینه های اختیاری هستید که می توانید آنها را کاهش دهید.

ساخت یک صندوق اضطراری

این که آیا شما آن را یک حساب اورژانسی، پول امن خود و یا یک صندوق روزانه می نامید، صرفه جویی در هزینه های زندگی برای امنیت مالی شما مهم است. به این ترتیب، هنگامی که چیزی غیرمنتظره مانند از دست دادن شغل،  خراب شدن یخچال و فریزر، و یا نیاز به درمان و رفتن به بیمارستان اتفاق می افتد، شما باید بودجه برای مقابله با آن به جای نیاز به بدهی، به خصوص بدهی های بالا و همراه با  بهره مانند روز پرداخت وام یا تعادل در کارت اعتباری شما موجود باشد.

امنیت مالی

پیگیری اهداف بلند مدت

شما فقط می توانید آن را تنظیم کنید و آن را فراموش کنید زمانی که بودجه شما به میزان هدفتان رسید به آن تحقق بخشید. در عوض، بودجه شما نیاز به نگهداری و تنظیم دقیق در طول زمان دارد تا اطمینان حاصل کنید که به سمت اهداف خود پیروی می کنید. به عنوان مثال، اگر هزینه های گذشته را ردیابی نکنید، ممکن است فکر کنید که تنها 100 دلار در ماه صرف غذا می کنید، اما اگر آن را ردیابی نکنید، می توانید دو یا سه برابر آن هزینه را صرف کنید. اگر به کمک نیاز دارید که بواسطه آن مخارج خود رابررسی و بهینه کنید ما به شما نرم افزار حسابداری رایگان شخصی قیاس را معرفی می کنیم، بواسطه استفاده از این نرم افزار شما به راحتی می توانید تمام حساب ها و مخارج خود را در یک مکان قرار دهد تا بتوانید پول خود را راحت تر مدیریت کنید.

Financial security refers to the peace of mind you feel when you aren't worried about your income being enough to cover your expenses. It also means that you have enough money saved to cover emergencies and your future financial goals. When you are financially secure, your stress levels goes down, leaving you free to focus on other issues.

Budgeting for Success

Feeling financially secure requires knowing what your assets and liabilities are, as well as how your income compares to your expenses. If you aren't tracking these, you might not know you're struggling, but that's like an ostrich sticking its head in the sand and hoping for the best. For true financial security, create a budget that addresses both your current needs, like food, clothing and shelter, and your long-term goals, like paying down debt and saving. You should also include insurance to cover the what-ifs in life.

امنیت مالی