الگوریتم

تاریخ انتشار: 1398/01/06

یک الگوریتم مجموعه ای از دستورالعمل ها برای حل یک مشکل یا انجام یک کار است. یکی از نمونه های معمول الگوریتم یک دستور است که شامل دستورالعمل های خاصی می با شد. هر دستگاه کامپیوتری از الگوریتم ها برای انجام کارهای خود استفاده می کند.

شرکت های مالی از الگوریتم ها در زمینه هایی مانند قیمت وام، تجارت سهام و مدیریت دارایی و بدهی استفاده می کنند. به عنوان مثال، تجارت الگوریتمی، که به نام "algo" شناخته می شود، برای تصمیم گیری در زمان بندی، قیمت گذاری و مقدار سفارشات سهام استفاده می شود. تجارت الگو، همچنین به عنوان تجارت خودکار یا تجارت جعبه سیاه شناخته می شود، از یک برنامه کامپیوتری برای خرید یا فروش اوراق بهادار در سرعت غیر ممکن برای انسان استفاده می کند. از آنجایی که قیمت سهام، اوراق قرضه و کالاها در قالب های مختلف به صورت آنلاین و در اطلاعات معاملاتی ظاهر می شود، فرایندی که الگوریتم هضم نمرات داده های مالی را آسان می کند. کاربر برنامه به سادگی پارامترها را تنظیم می کند و هنگامی که اوراق بهادار با معیار های معامله گر معامله می شود، خروجی مورد نظر را دریافت می کند.

انواع الگوریتم

چندین نوع از الگوریتم های معاملاتی به سرمایه گذاران کمک می کنند تا تصمیم بگیرند که آیا خرید و فروش کنند. یک الگوریتم متوسط ​​معکوس قیمت های کوتاه مدت را براساس قیمت متوسط ​​بلندمدت بررسی می کند و اگر سهام به مراتب بالاتر از میانگین باشد، یک معامله گر ممکن است آن را برای سود سریع به فروش برساند. الگوریتم فصلی به تمرین معامله گران خرید و فروش اوراق بهادار اشاره دارد بر اساس زمان سال که بازار ها به طور معمول افزایش یا کاهش می یابد. الگوریتم تجزیه و تحلیل، اخبار مربوط به یک قیمت سهام را محاسبه می کند که می تواند حجم بیشتری را برای یک دوره معاملاتی منجر شود.

الگوریتم مثال

مثال زیر یک الگوریتم برای تجارت است. یک معامله گر دستورالعمل های خود را در حساب خودکار خود برای فروش 100 سهام ایجاد می کند اگر میانگین متحرک 50 روزه پایین تر از میانگین متحرک 200 روزه باشد. به طور خلاصه، اگر میانگین روزانه 50 روز سهام بیش از میانگین متحرک 200 روزه باشد، می تواند دستورالعمل هایی برای خرید 100 سهام ایجاد کند. الگوریتم های پیچیده قبل از خرید یا فروش اوراق بهادار صدها معیار را در نظر می گیرند. کامپیوترها به سرعت دستورالعمل های حساب خودکار را برای تولید نتایج دلخواه خود سنتز می کنند. بدون کامپیوتر، تجارت پیچیده، زمان گیر و احتمالا غیرممکن خواهد بود.

الگوریتم در علوم کامپیوتر

در علم کامپیوتر، یک برنامه نویس باید پنج قسمت اساسی یک الگوریتم را برای ایجاد یک برنامه موفق ایجاد کند. اول، او قبل از ایجاد فرمول ها و فرآیندهای ایجاد نتایج، مشکل در ریاضیات را توصیف می کند. بعد، برنامه نویس ورودی پارامترهای نتیجه، و سپس به طور مکرر  با اجرای برنامه برای تست دقت آن را می آزماید. الگوریتم نتیجه داده میشود پس از آنکه پارامترها از طریق مجموعه دستورالعمل ها در برنامه برآورد می شوند.

برای الگوریتم های مالی، پیچیده تر برنامه، داده های بیشتر نرم افزار می تواند برای ارزیابی دقیق، برای خرید و یا فروش اوراق بهادار استفاده کنید. برنامه نویسان الگوریتم پیچیده را به طور کامل آزمایش می کنند تا اطمینان حاصل شود که برنامه ها بدون خطا هستند. بسیاری از الگوریتم ها می توانند برای یک مشکل استفاده شوند با این حال، برخی وجود دارد که فرایند را بهتر از دیگران ساده می کند.

An algorithm is set of instructions for solving a problem or accomplishing a task. One common example of an algorithm is a recipe, which consists of specific instructions for preparing a dish/meal. Every computerized device uses algorithms to perform its functions. 

Financial companies use algorithms in areas such as loan pricing, stock trading, and asset-liability management. For example, algorithmic trading, known as "algo," is used for deciding the timing, pricing, and quantity of stock orders.  Algo trading, also known as automated trading or black-box trading, uses a computer program to buy or sell securities at a pace not possible for humans. Since prices of stocks, bonds, and commodities appear in various formats online and in trading data, the process by which an algorithm digests scores of financial data becomes easy. The user of the program simply sets the parameters and gets the desired output when securities meet the trader's criteria.

الگوریتم