اقتصاد کینزی جدید

تاریخ انتشار: 1397/10/06

اقتصاد کینزی جدید یک مکتب مدرن اقتصاد کلان است که از اقتصاد کینزی کلاسیک تکامل یافته است. این نظریه اصلاح شده از نظر کینزی کلاسیک متفاوت است از نظر اینکه سرعت و قیمت دستمزد تنظیم شده است. مدافعان کینزی جدید معتقدند که قیمت ها و دستمزد چسبنده هستند، به این معنی که آنها به آرامی به نوسانات کوتاه مدت اقتصادی تعدیل می شوند. این به نوبه خود، عوامل اقتصادی مانند بیکاری ناخواسته و تاثیر سیاست های پولی را توضیح می دهد.

اقتصاد جدید کینزی به عنوان یک فلسفه در دهه 1980 در پاسخ به انتقادات بسیاری از دستورات اصلی کینز که در دهه گذشته توسط اقتصاددانان کلاسیک مطرح شد، ریشه دارد.

نظریه جدید کینزی تلاش می کند که، در میان سایر چیزها، رفتار کند قیمت ها و علت آن را مورد توجه قرار دهد. این نظریه توضیح می دهد که چگونه شکست های بازار می تواند ناشی از ناکارآمدی باشد و مداخله دولت را توجیه کند. مزایای مداخله دولت، یک نقطه ی فوری برای بحث است.

اقتصاد کینزی جدید

مسائل مربوط به اقتصاد جدید کینز

موضوع اصلی این اقتصاد توضیح می دهد که چرا تغییرات در کل قیمت ها چسبنده است. در حالی که تحت اقتصاد کلان، اقتصاد نوین، شرکت های رقابتی با قیمت رقابتی تصمیم می گیرند که چه میزان تولید می کنند و نه به چه قیمت، در اقتصاد جدید کینز، شرکت های رقابتی انحصارطلب قیمت های خود را تعیین می کنند و سطح فروش را به عنوان محدودیت می پذیرند.

از دیدگاه اقتصاد کیینز، دو اصل اصلی تلاش می کنند پاسخ دهند که چرا قیمت های کلی به تکامل اسمی GNP تقسیم شده است. به طور عمده، تحت هر دو رویکرد به اقتصاد کلان، به عنوان عوامل اقتصادی، خانوارها و بنگاه ها انتظارات منطقی دارند. با این حال، اقتصاد کیینزی نیویورک تایید می کند انتظارات عقلایی ناشی از ناکامی بازار، اطلاعات نامتقارن و رقابت ناقص است. به عنوان عوامل اقتصادی نمی تواند یک رشته کامل از واقعیت اقتصادی داشته باشد، اطلاعات آنها محدود خواهد شد و دلیل کمی برای باور کردن وجود دارد که عوامل دیگر قیمت های خود را تغییر خواهند داد و بنابراین انتظاراتشان بدون تغییر است. به همین ترتیب، انتظارات یک عنصر مهم تعیین قیمت هستند؛ آنها ثابت باقی می ماند، به طوری که منجر به سختی قیمت می شود.

نظر کینزی