استراتژی بورسی و نکاتی در خصوص خرید و فروش سهام

تاریخ انتشار: 1399/04/25

بورس این روزها کاملا بر سر زبان ها افتاده است. دلیل اصلی آن هم واگذاری سهام عدالت و انتقال به بازار بورس می باشد. از طرف دیگر اجازه فروش سهام به اندازه ۳۰% هم به همه افرادی که اعلام آمادگی نمودند داده شده است. البته ما کاری به عیب ها و ایرادات ان و یا مزایایی که میتواند داشته باشد نداریم ولی در همین حد باید گفت که هنوز هم این اقدام به طور کامل رفع ایراد نشده است.اگر قصد فعالیت در بازار بورس دارید نباید بدون دانش و آگاهی و بدون اینکه استراتژی بورسی برای خودتان مشخص نمایید شروع به خرید و فروش سهام در بازار بورس نمایید. اگر میخواهید که در این بازار سود کنید و از این فرصت استفاده مناسبی ببرید بهتر است ابتدا اموزشهایی در خصوص خرید و فروش سهام در بازار بورس ببینید و قبل از هر چیز یک استراتژی بورسی تعیین نمایید.

استراتژی بورسی و نکات خرید و فروش سهام در بازار بورس

در این مقاله میخواهیم نکاتی را در خصوص معاملات در بازار بورس به شما بگوییم که بتوانید با آگاهی بیشتری در این بازار فعالیت کنید. اگر میخواهید مانند حرفه ای ها استراتژی بورسی داشته باشید و به خرید و فروش سهام در بازار بورس بپردازید تا انتهای مطلب نکات ما را بخوانید

استراتژی بورسی و نکاتی در خصوص خرید و فروش سهام در بازار بورس

۱- قبل از هر چیز برای خرید و فروش سهام در بازار بورس آموزش ببینید

بازار سرمایه بازار خرید و فروش بر اساس شانس و ... نیست. بازار سرمایه همانند بازار خودرو و املاک نیست گرچه ممکن است شباهت های باشد. مثلا اینکه تجربه خرید و فروش منجر به خریدهایی موفق شود. اما بازار بورس و خرید و فروش سهام در این بازار صرفا با تجربه منجر به سود و خریدهای موفق نمیشود. درنتیجه لازم است ابتدا آموزش ببینید. بنابراین اگر میخواهید مانند حرفه ای ها به خرید و فروش سهام در بازار بورس بپردازید ابتدا آموزش ببینید و برای خودتان استراتژی بورسی تعیین نمایید.

۲- استراتژی بورسی تعیین کنید و تجزیه و تحلیل مداوم و مستمر داشته باشید

یکی از راه های موفقیت در بازار بورس تجزیه و تحلیل سهام ها به صورت مستمر و پیگیری مداوم روند صعودی و نزولی انها می باشد. باید سعی کنید در ساعات بورس بطور مسمتر بازار بورس را طبق استراتژی بورسی خودتان تجزیه و تحلیل نمایید تا در موقع مناسب خرید کنید و در بهترین موقع بفروشید و از بازار بورس سود بدست آورید. خرید و فروش به موقع یکی از بهترین استراتژی بورسی است که در ادامه توضیح میدهیم.

۳- بازار سرمایه بازار سود و زیان است با روند بازار بورس آشنا شوید

باید بتوانید خودتان را با بازار هماهنگ کنید. چه بازار جهانی و چه بازار داخلی. نمیتوان گفت که بازار داخلی از بازار خارجی تاثیر نمیپذیرد و بیخیال ان شوید. باید اخبار اقتصادی داخلی و خارجی را همیشه پیگیری کنید. برای سود کردن در بازار بورس باید بتوانید در کف قیمت خرید کنید و در سقف قیمت بفروشید. این بهترین استراتژی بورسی برای خرید و فروش سهام در بازار بورس است. اما همه این را میدانند پس چرا همه سود نمیکنند؟ دلیل این است که تشخیص این روند کار ساده ای نیست و کار هر کسی نیست. همگام بودن با بازار و به روز بودن و دنبال کردن مداوم میتواند به شما در تشخیص این روند کمک کند و در نهایت منجر به خرید و فروش های موفق شما و کسب سود شود.

۴- خرید و فروش به موقع سهام در بازار بورس راز موفقیت سهامداران است

دانستن این امر همانطور که اشاره کردیم کار راحتی نیست! اینکه بدانید کی بفروشید مهمترین چیز است! حتی هنگامی که سهمی در بازار بورس در حال افت و ضرر است باید بطور دقیق بررسی کنید و ببینید اگر امکان سود وجود ندارد آن را بفروشید. باید به موقع بفروشید. زیرا اگر زود بفروشید ممکن است سهام دوباره اصلاح شود و روند رو به رشدی به خود بگیرید که آن موقع شما از سود کردن محروم شده اید البته درست است که جلوی ضرر بیشتر را گرفته اید اما دیگر از آن سهم سود نمیکنید. اگر هم دیر بفروشید و به موقع نفروشید طبیعی است که ضرر می کنید. استراتژی بورسی داشتن رعایت همین نکات است.

  • اگر با تحلیل بنیادی خریداری کردید، بررسی کنید که آیا تحلیل همچنان معتبر است یا خیر.
  • اگر با تحلیل تکنیکال خریداری کردید باید بررسی کنید و صحت تحلیل را دوباره بسنجید.

۵- همیشه در معامله در بازار بورس نباشید

بعضی مواقع سعی کنید دست از خرید و فروش سهام در بازار بورس بردارید. یکسری مواقع ممکن است ریسک خرید و فروش سهام بالا باشد و اگر ضرر کنید به ضرر زیادی منجر شود در این مواقع دست از معامله و خرید و فروش سهام بردارید. گاهی معامله نکردن را به استراتژی بورسی خود اضافه نمایید

استراتژی بورسی و نکاتی در خصوص خرید و فروش سهام در بازار بورس

۶- از افراد باتجربه برای تعیین استراتژی بورسی و خرید و فروش سهام در بازار بورس کمک بگیرید

بهترین سهام ها سهام هایی هستند که به راحتی نقد میشوند به عبارتی قدرت نقدشوندگی بالایی دارند. برای صحت همه نکات گفته شده ما و همچنین دانستن نکات بیشتر می توانید از معلومات و دانش و تجربه افراد باتجربه و متخصص در بازار بورس استفاده نمایید. سهام با نقدینگی بالا یعنی حفظ پول نقد و خود نوعی پول نقد است. اگر به توصیه افراد باتجربه دقت کنید همیشه آنها خرید سهام بنیادی و با پتانسیل بالا را پیشنهاد میکنند زیرابا پول نقد تفاوتی ندارد.

چک لیستی از نکات مفید برای خرید و فروش سهام در بازار بورس و استراتژی بورسی هدفمند

  • چرخش قیمتی سهام را حداقل یک هفته‌ یا ۵ روز پیش‌بینی و یاداشت نمایید
  • علایق شخصی خود را در تحلیل بازار دخیل نکنیدهمیشه بی طرف باشید
  • مسئول خرید و فروش خود باشید پس قبل از هر تصمیمی خوب فکر کنید
  • دنبال سیگنال‌ های خرید و فروش نباشید زیرا سودشان دائمی نیست
  • سیگنال‌ ها جلوی یادگیری را میگیرد بر انها تکیه نکنید گاهی مواقع استفاده نمایید
  • تحلیل بنیادی و تکنیکال را یاد بگیرید. همه افراد قدرت یادگیری دارند!وقت آزاد را صرف یادگیری کنید
  • در استراتژی بورسی خود سبد سهام درست کنید و ریسک کارتان را کم کنید
  • برای تشکیل سبد سهام از شرکت های متنوع و صنایع گوناگون استفاده نمایید.

امیداوریم که مطالب و نکات گفته شده زمینه موفقیت شما را در بازار بورس فراهم کند.

خرید و فروش سهام در بورس