استخدام حسابدار یا دانلود نرم افزار حسابداری ؟!

تاریخ انتشار: 1398/04/12

استخدام حسابدار یا دانلود نرم افزار حسابداری ؟!

بسیاری از کارها وجود دارد که خود شما به عنوان صاحب کسب و کار آن را انجام می دهید؛  از مدیریت فروش گرفته تا مدیریت منابع انسانی و موارد دیگر. اما، وقتی که به امور مالی می رسید، ممکن است برایتان سوال پیش آید که آیا باید حسابدار استخدام کنید یا خودتان آن را انجام دهید. پاسخ همیشه ساده نیست  و این می تواند به دانش فنی شما و نوع صنعت شما بستگی داشته باشد. اما، برای کمک به تصمیم گیری کمی ساده تر، قبل از اینکه سراغ  یک یا چند راه دیگر بروید، چند چیز را بررسی کنید.

بودجه بندی

بله، کسب و کار شما فقط به اندازه زندگی شخصی شما به بودجه احتیاج دارد و شاید حتی بیشتر!
این که آیا شما تازه شروع کرده اید یا شما یک کسب و کار مجازی هستید، باید بدانید که در آن پول خود را چگونه سرمایه گذاری می کنید، چه زمانی پولتان بیشتر خواهد شد و چگونه آن را خرج خواهید کرد.یکی از پرکاربردترین نرم افزار حسابداری برای تعیین بودجه و سرمایه شخصی و مدیریت امور مالی نرم افزار حسابداری شخصی قیاس را می توان نام برد که نرم افزار حسابداری رایگان نیز می باشد و برای کارهای روزمره شخصی بسیار پرکاربرد می باشد و بالای 17هزار کاربر فعال دارد.

برای دانلود نرم افزار حسابداری و نرم افزار فروشگاهی رایگان و نصب اپلیکیشن می توانید کلیک نمایید.

مسائل پیچیده حسابداری

یک حسابدار، تجربه و تخصص بسیار مهمی  را در مورد مسائل پیچیده تر حسابداری ارائه دارد. شما می توانید از تجربه خود در صنعت و همچنین تجربه دیگران در مورد مشکلات حسابداری مشابه استفاده کنید.
اکثر این مسائل پیچیده برای شرکت های بزرگ تر در کشور های مختلف متفاوت نیز می باشد.باید به این نکته هم توجه داشت که برای اکثر شرکت های کوچک، نرم افزار حسابداری بیش از مسائل مربوط به آن است.

اگر شما در یک صنعت خاص کار می کنید، برنامه های حسابداری وجود دارد که دارای قالب های پیش ساخته شده برای رفع پیچیدگی های صنعت شما مانند نرم افزار حسابداری شرکتی موجود در بازار است که نمونه آن را می توان نرم افزار حسابداری شرکتی قیاس نام برد.

به مشاور شخصی برای کسب و کارتان نیازی ندارید

گاهی اوقات یک صاحب کسب و کار ممکن است علاوه بر حسابدار، یک مشاور شخصی تر نیز داشته باشد. آنها برای برقراری رابطه، کسب درآمد از کسب و کار شما و مشاوره دادن به شما مسئولانه عمل می کنند.

اما، برای آن مشاور شما ملزم به پرداخت هزینه هستید. استفاده از نرم افزارهای مدیریتی کسب و کار می تواند حضور مشاور را حذف کند و تنها حسابدار با دسترسی داشتن  به آن نرم افزارها مدیریت دخل و خرج را به دست بگیرند.

اتوماسیون

اگر شما تنها یک حسابدار استخدام کنید و نرم افزار حسابداری نداشته باشید، شما مسئولیت تهیه نسخه کپی از هزینه ها، رسید، صورت حساب های بانکی، اظهارات کارت اعتباری و ... را به عهده می گیرید. سپس آنها را به صورت دستی وارد کنید تا سیستم خود را برای محاسبه گزارش های خود وارد کنید.

امروزه با نرم افزار حسابداری، به ویژه آنهایی که مبتنی بر ابر (بهترین نرم افزار حسابداری ابری) هستند، همه چیز بر اساس اتوماسیون است. برنامه نرم افزاری شما می تواند به طور خودکار معاملات بانکی را بارگیری و همگام سازی کند، آنها را طبقه بندی کرده و آنها را در هنگام خواب آماده گزارش کند، بدون هزینه های مربوط به یک حسابدار.

دسترسی به موبایل

هنگامی که شما تنها یک حسابدار استخدام می کنید، ممکن است زمانی که به آنها احتیاج دارید، به فایل های مالی خود دسترسی نداشته باشید. اما هنگامی که شما نرم افزار حسابداری دارید، می توانید به کتاب ها، گزارش ها و حتی فاکتور خود دسترسی داشته باشید و هزینه های خود را از طریق تلفن همراه خود اضافه کنید. اگر فردی هستید که دائما سفر می کند نرم افزار حسابداری تحت وب پیشنهاد می شود که در هر زمان و در هر مکان با دسترسی به اینترنت کنترل امور مالی خود را به عهده بگیرید.

سازماندهی سوابق شما

اکثر شرکت ها از پرونده های دیجیتالی و همچنین نسخه های کپی برای پیگیری هزینه ها، پرونده های کارمند ها و... استفاده می کنند. برخی از برنامه های حسابداری این نیاز را تشخیص می دهند و حتی بخشی از طرح خود را به ذخیره سازی دیجیتال می رسانند. حسابداری کمتر و ملزومات QuickBooks دو نمونه از آن هستند. شما می توانید رسید و فاکتورها را به هزینه، پیوست اسناد به صورت حساب خود و حتی آپلود و ذخیره قرارداد در نرم افزار خود انجام دهید.

ارزیابی مزایا و معایب استخدام حسابدار در مقایسه با استفاده از نرم افزار حسابداری ممکن است دشوار باشد، اما واقعا به بودجه و میزان راحتی شما بستگی دارد. اگر دوست دارید که به راحتی حرفه ای این کار را برای همه انجام دهید، هزینه یک حسابدار ارزشش را دارد. اگر با این حال، شما ترجیح می دهید برای صرفه جویی در هزینه و کنترل بیشتر بر امور مالی خود، شما ممکن است بخواهید از نرم افزار حسابداری استفاده کنید.

نرم افزار طی چند سال گذشته راه زیادی گرفته است و بسیار پیشرفته تر از حتی پنج سال پیش است. علاوه بر این، نرم افزار بسیار بصری و مقرون به صرفه است که شما به آن توجه ندارید و آن را به بودجه خود اضافه  می کنید. در نهایت، سازندگان نرم افزار متوجه می شوند که بیشتر صاحبان کسب و کار حسابداران نیستند، به همین دلیل برنامه ها بسیار کاربر پسند هستند.

اگر شما به دنبال بهترین نرم افزار حسابداری شرکتی هستید، از آخرین راهکارهای حسابداری کسب و کار کوچک  خود، برای بررسی آنچه که برای شما مناسب است؛ از سایت قیاس بازدید کنید.

AP