ارزش فعلی PV

تاریخ انتشار: 1397/12/16

ارزش فعلی PV

ارزش فعلی (PV) ارزش فعلی مبلغ آینده پول یا جریان نقدی با توجه به نرخ بازده مشخص شده است. جریان های نقدی آینده با نرخ تخفیف محاسبه می شوند و نرخ تنزیل بالاتر و یا پایین تر از ارزش فعلی جریان های نقدی آینده است. تعیین نرخ تنزیل مناسب، کلیدی است که به درستی ارزشیابی جریان های نقدی و چه درآمدی آینده را داشته باشد.

به ارزش فعلی نیز به عنوان ارزش تخفیف اشاره شده است. اساس این است که دریافت 1000 دلار در حال حاضر به ارزش بیش از 1000 دلار در پنج سال گذشته است؛ زیرا اگر شما اکنون پول داشته باشید، می توانید آن را سرمایه گذاری کنید و درآمد بیشتری را طی پنج سال دریافت کنید.

معادله محاسبه ارزش فعلی:

ارزش فعلی = FV / (1 + r) n

FV = ارزش آینده، r = نرخ، n = تعداد دوره ها

ارزش فعلی

محاسبه ارزش فعلی در بسیاری از محاسبات مالی بسیار مهم است. به عنوان مثال، ارزش فعلی خالص، بازده اوراق قرضه، نرخ های نقطه ای و بازنشستگی همه به ارزش تخفیف یا ارزش فعلی تکیه می کنند. یادگیری چگونگی استفاده از یک ماشین حساب مالی در محاسبات ارزش فعلی می تواند به انتخاب شما کمک کند که آیا شما باید به عنوان یک مقدار نقدی آن را ارائه دهید؟

ارزش فعلی در اشاره به ارزش آینده و مقایسه ارزش فعلی با ارزش آتی (FV) بهترین استفاده را نشان می دهد، که اصل ارزش زمانی پول و نیاز به شارژ و یا پرداخت نرخ بهره مبتنی بر ریسک اضافی است. به عبارت ساده، ارزش امروز پول به ارزش بیشتر از همان پول در فردا است. ارزش آینده می تواند به جریان های نقدی آینده از سرمایه گذاری پول امروز و یا آینده مورد نیاز برای بازپرداخت پول به دست آورده امروز باشد.

نرخ تخفیف برای پیدا کردن ارزش فعلی

نرخ تنزیل مجموع مقدار زمان و نرخ بهره مربوطه است که ریاضیات ارزش آینده را در شرایط اسمی یا مطلق افزایش می دهد. در مقابل نرخ تنزیل مورد استفاده است، به کار کردن ارزش آینده از نظر ارزش فعلی یا وام دهنده حقوق صاحبان سهام اجازه ارائه حل و فصل در مقدار عادلانه از هر گونه درآمد در آینده و یا تعهدات مربوط به ارزش فعلی را می دهد. کلمه "تخفیف" اشاره به ارزش آینده با تخفیف برای ارزش فعلی است.

ارزش فعلی

نمونه های ارزش فعلی

ارزش فعلی مبنایی برای ارزیابی منصفانه از هر گونه مزایای مالی و یا بدهی‌های آینده فراهم می کند. به عنوان مثال، یک تخفیف نقدی در آینده با تخفیف ارزش فعلی ممکن است یا ارزش خرید بالاتر از قیمت خرید ممکن است. همان محاسبات مالی که در هنگام خرید یک ماشین برای تامین مالی 0٪ اعمال می شود. با پرداخت برخی از منافع به جای قیمت پایین برچسب ممکن است برای خریدار بهتر از پرداخت سود صفر به قیمت بالای برچسب باشد. در حال حاضر پرداخت وام مسکن در برابر پرداخت های وام مسکن پایین تر تنها زمانی قابل درک است که ارزش فعلی پس انداز وام مسکن در آینده بیشتر از نرخ وام مسکن امروز باشد

ارزش فعلی
PV
present value