ارزش دفتر دارایی

تاریخ انتشار: 1398/01/01

ارزش دفتر دارایی

ارزش دفتری دارایی برابر با ارزش حسابداری آن در ترازنامه است و شرکت ها آن را محاسبه می کنند که دارایی را نسبت به استهلاک انباشته خود محاسبه می کند. ارزش خالص یک شرکت محاسبه شده به عنوان دارایی های کل منهای دارایی های نامشهود (ثبت اختراع، حسن نیت) و بدهی ها است. برای هزینه اولیه سرمایه گذاری، ارزش دفتر حسابداری ممکن است خالص یا ناخالص از هزینه هایی مانند هزینه های معاملاتی، مالیات بر فروش، هزینه خدمات و غیره باشد.

ارزش حسابداری یک شرکت دارای دو نوع اصلی است:

1. این به عنوان ارزش کل دارایی های شرکت عمل می کند که سهامداران به لحاظ نظری، اگر یک شرکت حذف شود، دریافت می کنند.

2. هنگامی که در مقایسه با ارزش بازار شرکت، ارزش حسابداری می تواند نشان دهد که آیا سهام کم یا بیش از حد است.

در مالیات شخصی، ارزش دفتر دارایی یک سرمایه گذاری، هزینه ای است که برای سرمایه گذاری بابت بدهی پرداخت می شود. هنگامی که یک شرکت سهامی را به فروش می رساند، قیمت فروش معادل ارزش بنیادی سود یا زیان سرمایه گذاری است.

ارزش دفتر دارایی

هزینه های تاریخی

ارزش حسابداری اصطلاحی از عمل حسابداری از ثبت ارزش دارایی در هزینه تاریخی اصلی در دفاتر دارایی حاصل می شود. در حالی که ارزش حسابداری دارایی ممکن است با اندازه گیری های حسابداری در طول زمان باقی بماند، ارزش دفاتر یک شرکت به طور جمعی می تواند از انباشت درآمد حاصل از استفاده از دارایی رشد کند.

از آنجا که ارزش دفتر دارایی شرکت ارزش سهام را نشان می دهد، مقایسه ارزش دفتری با ارزش بازار سهام می تواند به عنوان روش ارزیابی موثر در هنگامی که سعی در تصمیم گیری درباره اینکه آیا سهام با قیمت نسبتا مناسب است، عمل می کند.

ارزیابی عملکرد بازار

محدودیت هایی وجود دارد که چگونه ارزش حسابداری دقیق می تواند یک ارزش برای ارزش سهام باشد. زمانی که ارزش گذاری عملکرد بازار برای دارایی هایی که ممکن است افزایش یا کاهش یابد ارزش بازار خود را تجربه کنند، اعمال نمی شود. به عنوان مثال، املاک و مستغلات متعلق به یک شرکت ممکن است در زمان برآورد ارزش بازار، در حالی که ماشین آلات قدیمی خود را می تواند تعویض کند ارزش آن در بازار به دلیل پیشرفت های تکنولوژیکی کاهش می یابد. در این موارد، ارزش دفتری در هزینه تاریخی دارایی یا ارزش واقعی شرکت را با توجه به قیمت بازار منصفانه، تحریف می کند.

ارزش دفتر دارایی

نسبت قیمت به کتاب

نسبت ارزش به حساب کتاب به عنوان یک ارزیابی چندگانه برای مقایسه ارزش بین شرکت های مشابه در صنعت مشابه مفید است، زمانی که آنها از یک واحد برای ارزیابی دارایی استفاده می کنند. این نسبت می تواند در مقایسه با شرکت های بخش های مختلف و صنایع به عنوان یک مبنای ارزیابی معتبر خدمت کند، در نتیجه برخی شرکت ها ممکن است دارایی های خود را در هزینه های تاریخی ثبت کنند و دیگران دارایی های خود را به بازار معرفی کنند.

An asset's book value is equal to its carrying value on the balance sheet, and companies calculate it netting the asset against its accumulated depreciation. Book value is also the net asset value of a company calculated as total assets minus intangible assets (patents, goodwill) and liabilities. For the initial outlay of an investment, book value may be net or gross of expenses such as trading costs, sales taxes, service charges and so on.

ارزش دفتر دارایی