راه حل‌های ساده برای کاهش هزینه‌های کسب و کار

تاریخ انتشار: 1396/03/09

راه حل‌های ساده برای کاهش هزینه‌های کسب و کار

زمانی که شما به عنوان یک کار آفرین شروع به کار می کنید، ممکن است پول کمی داشته باشید. به همین دلیل برای اصلاح هزینه ها و ادامه دادن به کسب و کار خود با حداقل کردن هزینه های اساسی تا حد ممکن نیاز به راه‌های خلاقانه مانند خرید نرم افزار حسابداری دارید. برای کمک به شما، در اینجا 10 راه ساده وجود دارد که می‌توانید در کسب و کار خود پول پس انداز کنید.

از پست الکترونیکی به جای پست استاندارد استفاده کنید. هنگام ارسال پیام‌های ساده مثل خوش آمد گویی به مشتریان جدید و درخواست از فروشندگان شما باید از ایمیل استفاده کنید. در حال حاضر اغلب مردم از دریافت پیام های الکترونیکی خوشحال هستند. در هزینه های تمبر، پاکت نامه و کاغذ صرفه جویی کنید. هزینه های کوچک سریع زیاد می شوند، بنابراین با کم کردن هزینه های کوچک شروع کنید.

کمتر چاپ کنید. کارتریج جوهر، کاغذ، قفسه های بایگانی و فضای انبار هزینه‌هایی هستند که شما به راحتی می‌توانید آنها را در عصر دیجیتال محدود کنید. اکثر اسناد و اطلاعات خود را بر روی یک هارد دیسک ذخیره کنید، اسناد کاغذی را در صورت لزوم اسکن کنید. مطمئن باشید که از تمام فایل های خود پشتیبان گیری کرده‌اید و از رایانه خود با رمز عبور محافظت کنید.

تجهیزات استفاده شده را بخرید. با پیشرفت مداوم تکنولوژی می‌توانید تخفیف‌های بزرگی را در خرید سخت افزار و نرم افزارهایی که به تازگی توسط یک نسخه جدید جایگزین شده‌اند، بگیرید. تجهیزات استفاده شده می‌توانند به همان اندازه تجهیزات جدید مفید باشند، اما حتی تجهیزات چند ماهه  با یک قیمت قابل توجه پایین تر هستند.

فاکتورهایتان را زود پرداخت کنید. بسیاری از تامین کنندگان برای پرداخت صورتحساب ها در چند روز اول پس از دریافت آنها تخفیف می‌دهند. پرداخت سریع می‌تواند یک راه عالی برای ایجاد روابط بلند مدت با تامین کنندگان باشد. با این حال شما باید برای پرداخت سفارشات لحظه ای خود  به اندازه کافی پول نقد داشته باشید.

سطوح موجودی خود را کاهش دهید. برای بسیاری از شرکت ها موجودی بزرگترین هزینه است. گرفتن تعداد زیادی از محصولات در یک محموله، معامله خوبی بنظر می‌رسد اما کسب و کارهای کوچک نمی‌توانند سرمایه در گردش خود را بیش از حد در موجودی که نمی‌توانند با آن کار کنند قرار دهند. برای کمک به رسیدن به تعادل مناسب در موجودی انبار ممکن است بخواهید از نرم افزار انبار استفاده کنید.

نسبت گردش موجودی خود را افزایش دهید. باید تلاش کنید تعداد گردش موجودی که هر سال دارید را افزایش دهید. نسبت گردش موجودی شما تعداد دفعاتی است که شما مقدار متوسط موجودی را که در دست دارید را فروخته اید. اگر شما موجودی خود را در اغلب موارد به گردش درآورید، خطر اینکه محصولات قبل از اینکه بفروش برسند بیش از حد قدیمی یا منسوخ شوند را کاهش می‌دهید.

از مزایای قیمت اجاره دفتر کم استفاده کنید. اگر شما به اندازه کافی رشد کرده باشید که نیاز به اجاره فضای اداری داشته باشید، باید به سرعت جابجا شوید و از دفاتر با اجاره بهای کم استفاده کنید.

استفاده از بازاریابی اینترنتی آیا از وبلاگ‌های بهینه سازی موتور جستجو، twitter،  facebookبرای پیدا کردن مشتری استفاده کرده اید؟ نکته مهم در مورد این ابزارهای بازاریابی این است که در مقایسه با رسانه‌های چاپی نسبتا ارزان هستند.

کمتر سفر کنید. شما می‌توانید وقت و پول زیادی را با اجتناب از سفرهای غیرضروری حفظ کنید. بیشتر از منابع آنلاین مانند skype و webex برای برگزاری جلسات با مردم در نقاط مختلف بجای پرواز یا رانندگی  برای دیدار شخصی آنها استفاده کنید. کارآموز استخدام کنید. استخدام کارآموز یک وضعیت برد- برد است. کارآموزان معمولا جوان و ناآزموده هستند، بطوریکه ممکن است آموزش گسترده ای در زمینه‌های مرتبط با کسب و کار شما نیاز داشته باشند.  

کاهش هزینه‌های کسب و کار