دانلود رایگان نرم افزار حسابداری صنعتی

تاریخ انتشار: 1399/07/19

نرم افزار حسابداری صنعتی چیست؟

نرم افزار حسابداری صنعتی همان طور که از اسم آن هم مشخص است در ارتباط با صنعت و موسسات تولیدی کاربرد دارد. حسابداری صنعتی یکی از دشوارترین و در عین حال جذابترین انواع حسابداری است. حسابداری صنعتی یا حسابداری بهای تمام شده رشته ای از حسابداری مدیریت است که مربوط میشود به تنظیم بودجه و تعیین هزینه های استاندارد و هزینه های واقعی عملیات و هزینه مراحل تولید و دوایر یا محصولات و تجزیه انحرافات و تعیین سودآوری یا مصرف وجوه اجتماعی.

مطالعه کنید : برنامه حسابداری رایگان

اهمیت و اهداف حسابداری صنعتی چیست؟

یکی از اصلی ترین اهداف حسابداری صنعتی تفکیک درآمد و هزینه و محاسبات سود و زیان ناشی از آن‌ها است و حسابداری صنعتی در جهت کاهش هزینه‌ها به تحلیل عناصر تشکیل دهنده یک محصول می پردازد و اطلاعات دقیقی از هزینه‌های هر مرحله از تولید یک محصول به طور مشخص تعیین می کند. بدین ترتیب در صورتی که کالایی هنوز در خط تولید قرار نگرفته باشد، آنالیز تحلیلی خط تولید، مقایسه روند فعالیت و تمامی محاسبات حسابداری آن در قسمت‌های مختلف قابل محاسبه است. در نهایت امکان گزارش گیری سود و زیان را به تفکیک هر محصول فراهم می‌سازد که بر استراتژی تولید، نحوه برنامه ریزی و سیاست گذاری سازمان تاثیرگذار است.

حسابداری در ذات خود علم و مهارتی برای نظم و ترتیب دادن به اعداد، ارقام و داده‌هایی است که در ورای خود مبیّن یک وجه نقد یا ارزش فیزیکی هستند. به عبارتی دیگر، ما به این دلیل از حسابداری استفاده می کنیم تا بدانیم چقدر دارایی یا سرمایه به اشکال گوناگون داریم، در یک دوره مشخص چقدر سود یا ضرر کرده ایم، به چه افرادی به چه میزان بدهکار بوده و یا از چه اشخاصی به چه نحوی طلبکاریم و ده‌ها کاربرد دیگری که در صورت فقدان اطلاعات مربوط به هریک، ممکن است متحمل پرداختی‌ های سنگینی به طرق گوناگون شویم.

کسب و کارهای صنعتی و تولیدی برای بخش مالی و حسابداری خود نیازمند به یک نرم افزار قوی و ایمن و عین حال ساده و کاربردی دارند. یکی از مهمترین امکانات در نرم افزارهای حسابداری صنعتی محاسبه قیمت تمام شده کالای ساخته شده می باشد. از دیگر ویژگی ها داشتن گردش مالی حسابهای شرکت است همچنین قابلیت تعریف ایستگاه های تولیدی برای تبادل اطلاعات و گزارش دهی در این بخش ها است.

طبقه بندی هزینه‌ ها در حسابداری صنعتی چگونه است؟

در حسابداری صنعتی هزینه‌هایی مانند مواد مستقیم، دستمزد مستقیم و سربار وجود دارد که در حسابداری مالی از آن‌ها استقاده نمی شود. برای درک بهتر از حسابداری صنعتی باید با روش‌های گوناگون طبقه بندی هزینه‌ها آشنا شوید.

در یک برنامه حسابداری جامع هر چقدر مراکز هزینه بیشتری وجود داشته باشد حسابدار می تواند کنترل بیشتری روی هزینه‌های بنگاه اقتصادی داشته باشد. در نرم افزار حسابداری سرمایه می‌توان مراکز هزینه را به تفصیل مورد محاسبه و بررسی قرار داد. با تحلیل و بررسی هزینه‌ها برنامه حسابداری قادر خواهد بود مدیریت مرکز هزینه را در زمینه هزینه‌های خرج شده و هزینه‌های سرمایه گذاری شده در بازه‌های زمانی یک ماهه، سه ماهه، نیم سال و یا یک سال مالی به عهده بگیرد. این اطلاعات در برنامه حسابداری ثبت شده و به حسابدار کمک می‌کند:

برای آینده برنامه ریزی کند.

در تصمیم گیری ‌ها به حسابدار کمک می‌کند.

به کنترل هزینه‌ها منجر می‌شود.

اطلاعات یک مرکز هزینه از کجا بدست می آید؟

منابع اطلاعاتی برای تحلیل هزینه‌ها شامل موارد زیر است:

سفارشات خریدهای آتی و صورتحساب‌های خریدهای پیشین برای مواد اولیه و مصارف جاری

برنامه زمانی پرداخت دستمزد نیروی کار

رسید ‌های نقدی و قبوض برای هزینه‌های جاری

میزان مبالغی که منجر به صرف هزینه می‌شود در مرکز هزینه مورد بررسی و تجزیه تحلیل قرار می‌گیرد. دیاگرام زیر نشان می‌دهد این پروسه چگونه میسر می شود. یک سیاست مالی ثابت باید با جزئیات نشان دهد کدام هزینه‌ها در مرکز هزینه ضروری است.

 

آشنا شوید :‌ نرم افزار حسابداری قیاس

چرا باید از نرم افزار حسابداری صنعتی استفاده کنیم؟

یکی مهم ترین مشکلات مدیران مشخص کردن بهای تمام شده است که بتوانند سود و زیان خود را مشخص کنند. تولید کنند ها و کارخانجات صنعتی همیشه می دانند که حسابداری یکی از اجزای مهم مدیرت آنها می باشد تا بتوانند در دوران تحریم ها و بحران های کاری بهترین مدیرت مالی خود را داشته باشند. با استفاده از نرم افزار حسابداری صنعتی جمع می توانید بهای تمام شده محصولات تولید خود را در کم ترین زمان ممکن داشته باشید تا با اطلاعات درست و به موقع تصمیم گیری برای انتخاب بازار هدف و ارزیابی قیمت ها خود داشته باشد که در بازار رقابتی با ارائه محصول با کیفیت مشتریان خود را حفظ نمایید و به موفقیت خود ادامه دهید.

اهمیت و حساسیت خرید نرم افزار حسابداری صنعتی، کمتر از اهمیت نرم افزار هایی مثل CRM نیست. خوشبختانه، برنامه های نرم افزاری بسیار کاربردی و کاملاً طراحی شده ای وجود دارد، که نه تنها می تواند مدیریت حساب های شما را آسان کند، بلکه اطمینان حاصل می کند که حساب های شما برای استفاده آسان حسابدار شما نیز مفید است و به کاهش هزینه ها نیز کمک می کند.

 در مجموع برای خرید یک نرم افزار حسابداری صنعتی، باید به فاکتورهای ویژه ای دقت کرد. که مهمترین ویژگی های یک نرم افزار حسابداری صنعتی که در هنگام خرید باید به آن ها دقت کنید به شرح زیر هستند:

اطلاع از سود و زیان سازمان

ارزیابی و قیمت‌گذاری محصولات با حاشیه سود مناسب

کنترل و کاهش هزینه‌ها

محاسبه نقطه سربه‌سر و حاشیه سود فروش محصولات

برآورد بهای تمام شده کالای ساخته‌شده

مقرون‌ به ‌صرفه بودن برون‌سپاری و درون ‌سپاری کالا بر اساس نرخ تعیین‌شده

هزینه توقفات و خواب دستگاه‌ها

کنترل ضایعات عادی و کاهش ضایعات غیرعادی

قبول و یا عدم قبول سفارش‌های مشتریان

حضور در مناقصه‌ها

تولید و یا عدم تولید یک محصول خاص

افزایش و یا کاهش حجم تولید

ایجاد یک خط تولید جدید و توسعه واحد صنعتی

تغییر در فرایند تولید، کیفیت محصول و یا حذف خط تولید موجود

تغییر در استراتژی فروش محصولات

هزینه خرید یک نرم افزار حسابداری صنعتی به صورت تقریبی چقدر است؟

هزینه نرم افزار های حسابداری، بر حسب امکانات و قابلیت های متفاوتی که ارائه می کنند، متفاوت است. تعداد ابزارها و قابلیت ها، تعداد کاربران، نوع دسترسی و خدمات پشتیبانی و قابلیت ارتقا از امکانات و ویژگی های نرم افزارهستند که بر قیمت آن تاثیر می گذارند.

بسیاری از نرم افزارهای حسابداری امکان شخصی سازی امکانات و ویژگی های نرم افزار را با توجه به نیاز مشتری در اختیار او قرار می دهند.

بنابراین یک نرم افزار حسابداری صنعتی رایگان ممکن است، نیازهای شرکت شما را تامین کند یا یک نرم افزار چند میلیونی.

دانلود رایگان نرم افزار حسابداری صنعتی

این برنامه یکی از جامع ترین بسته های نرم افزاری حسابداری است، که به صورت رایگان و آفلاین بدون هیچ گونه محدودیتی عرضه شده است.

برنامه manager بیشتر مناسب کسب و کارهای کوچک است.

پلتفرم های مختلف این برنامه که قابل اجرا بر روی mac,windows,linux را می توانید دانلود کنید.

همچنین خروجی برنامه را به راحتی بر روی پلتفرم های متفاوت می توانید اجرا کنید.

برای دانلود این برنامه از این لینک استفاده کنید.

 

دانلود رایگان نرم افزار حسابداری صنعتی