topic

نصبSQL SERVER 2008 R2 نسخه Enterprise

آموزش نصب SQL SERVER 2008 R2 نسخه Enterprise

 

برای نصب SQL Server 2008 ، نصب.Net framework 3.5   الزامی است پس بهتر است قبل از هر کاری نرم افزار را دانلود و نصب کنید.

 

نکته: با یوزر Administrator در ویندوز لاگین کنید.

 

1- وارد پوشه ای که فایلهای نصبSQL Server   قرار دارد شوید و فایلSETUP.EXE  رو اجرا کنید Autorun نصب برنامه اجرا شده و در این پنجره مطابق شکل بر روی installation  کلیک نمایید.

 

سپس اولین گزینه یعنی New Instalation or add features to exiting instalation را انتخاب نمائید و منتظر بمانید تا عملیات آماده سازی برای نصب انجام گردد.

 

2- در این مرحله در صورت بروز خطا و مشاهده موارد خطا ، اگر هر کدام از این Check ها خطا داشته باشد ، می توانید بر روی لینک Show Details و یا View Detailed Report را برای پیدا کردن مشکل کلید و مجددا پس از رفع ایراد Check را انجام دهید. اگر هم بدون مشکل تموم شد مطابق تصویر بر روی دکمه ی OK کلیک کنید.

 

-3 کمی صبر کنید تا پنجره بعد برای شما باز شود.

 

 

-4 بعد از چند لحظه پنجره ای مشابه شکل پایین نمایش داده خواهد شد ، توجه کنید Product Key در اینجا بصورت خودکار نمایش داده شود. پس آنرا تغییر ندهید و بر روی دکمه Next کلیک کنید.

 

 

 

 

-5 در این قسمت تیک گزینه I accept the license terms را بزنید با این کار شما قوانین مربوط به این نرم افزار را قبول می کنید.  سپس مطابق شکل بر روی دکمه Next کلیک کنید.

 

-6 زمانی که شکل زیر را مشاهده کردید بر روی دکمه Install مطابق شکل کلیک کنید.

 

 

 

-7 با انتخاب گزینه Install در مرحله قبل شکل زیر به شما نمایش داده می شود که به شما مراحل نصب شدن Support Tools را نمایش می دهد ، این صفحه چند دقیقه برای نصب فایل های پشتیبان به زمان نیاز دارد.

 

-8 اگر تا اینجای کار تمامی کارها به درستی انجام شده باشد این پنجره به شما نمایش داده خواهد شد. بر روی دکمه Next کلیک کنید.

 

9- گزینه SQL Server Feature Installation را انتخاب کنید و به مرحله بعد بروید.

10- حال در ادامه با تصویر زیر مواجه خواهید شد ، در اینجا گزینه هایی که انتخاب شده است را تیک زده و Next را بزنید.

 

 -11 درصورتیکه مطابق شکل زیر عملیات با موفقیت انجام شده است به مرحله بعد بروید.

 

-12 در این مرحله اگر گزینه Default instance تیک داشت برروی next کلیک کنید در غیر اینصورت در قسمت named Instance ، Gheyas2008 را وارد کنید و برروی next کلیک کنید.

 

-13 در این پنجر برروی گزینه Next کلیک کنید.

 

-14 در این مرحله شما تمامی Startup Type را برروی Automatic قرار دهید. و سپس برروی گزینه  کلیک کرده و در پنجره باز شده گزینه دوم را انتخاب می نماییم وok می کنیم.سپس بر سربرگ Collation کلیک کرده و زبان مورد نظر را Arabic100 انتخاب کرده و در آخر روی next کلیک کنید.

 

 

 

 

 

 

-15 در این مرحله Mix mode را انتخاب نمایید تا دو فیلد مشخص شده فعال گردد .و سپس پسورد هر دو گزینه را عدد 1بگذارید.

 

بر روی Add Current User کلیک نمایید تا یوزری را که با آن وارد سیستم شده اید به لیست اضافه شود و سپس برروی next کلیک کنید .

 

در صورت ارور دادن بعد کلیک برروی next پسورد را به Aa123456 تغییر دهید به کوچک و بزرگ بودن حروف انگلیسی دقت نمایید.

 

 

 

-16 این قسمت از شما سئوال می شود که آیا می خواهید خطاهایی که در سرویس شما ایجاد می شود را با مایکروسافت در میان بگذارید ؟ معمولا اینکار را انجام نمی دهیم و با زدن دکمه Next از این صفحه عبور کنید.

 

 

-17 برروی next کلیک کنید .

 

-18 در این مرحله شما خلاصه ای از تمامی مواردی که تا کنون انجام داده اید را مشاهده می کنید ، در اینجا شما این امکان را دارید که در صورت رویت مشکلی به عقب بازگشته و مشکل را رفع نمایید ، در غیر انصورت برروی install کلیک نمایید.

 

 

-19 منتظر باشید . . .

 

20- نصب SQL Server 2008 R2 به پایان رسید حال با زدن دکمه Close این پنجره را ببنید . بهتر است سیستم خود را ریستارت کنید.